
Міжнародна мережа PRI («Принципи відповідальних інвестицій», м Лондон) опублікувала «Судження інвесторів-учасників ініціативи PRI», що відображають результати опитування більше 100 організацій. У документі йдеться про те, що багатьом претендентам фінансування поки не вдається продемонструвати зв’язок між бізнес-стратегіями, фінансовою ефективністю, і сприянням підприємств у сталому розвитку суспільства.
Стратегія сталого розвитку очима інвесторів і виконавців
Автори звіту відзначають, що більше половини опитаних компаній (57%) заявили про те, що їхні організації розробили і затвердили «стратегії внеску в сталий розвиток суспільства» (sustainability strategies), проте з цим твердженням погодилися всього лише 9% інвесторів. Таке суттєве розходження в оцінці однієї і тієї ж обставини свідчить про те, що підприємствам поки не вдається налагодити комунікації з утримувачами капіталу. Очевидно, що претендентам на інвестиції слід активніше інформувати ключових стейкхолдерів про перспективи бізнесу і можливості створення цінностей для суспільства.
Історії з розумом і серцем
Щоб прискорити цей процес, експерти ініціативи PRI (діє під егідою Глобального договору ООН / The United Nations Global Compact) розробили коротку інструкцію з підготовки історій, здатних вразити навіть найвимогливішого читача:
1. Точно позначте цінності компанії і сформулюйте їх з урахуванням поглядів і вподобань цільових аудиторій.
2. Щоб створити для внутрішніх і зовнішніх стейкхолдерів загальний орієнтир, озвучте соціальну та / або екологічну місію організації.
3. Покажіть, що компанія вітає збільшення фінансового внеску в розвиток суспільства.
4. Узгодьте історію участі компанії у сталому розвитку з історією бренду і пріоритетами бізнесу.
5. Проясніть, яким чином інвестиції в сталий розвиток сприяють зміцненню бренду;
Озвучте показники прогресу і успішності подальших дій.
Слід враховувати, що, ухвалююючи фінансові рішення, інвестори хочуть сформувати про бізнес чітке уявлення. Опис бренду, що відбиває причетність компанії до сталого розвитку, і різні види кількісних даних – це добре, але недостатньо.
6. Потрібні історії з життя організації, які запам’ятаються набагато краще, ніж сухі цифри, і наповнять відомості про цілі і бачення компанії глибоким і ємким змістом. Щоб повідомити зацікавленим суб’єктам про цінності та корисної віддачі від участі у сталому розвитку, необхідно підключити не тільки розум, а й серце.
7. Відтворюючи контекст соціально значущих ініціатив, розповідаючи про учасників програм і проектів, і супроводжуючи розповідь відомостями кількісного і якісного характеру, підприємства складають карту, за якою інвестори можуть простежити траєкторію створення суспільних благ, і зробити висновок про доцільність співпраці з цією організацією.
Джерело: "Дайджест публикаций международного филантропического сообщества"