
Як міжнародний та український бізнес підтримує Європейський рік волонтерства?
Робота, за яку не платять грошей. Чим вона вигідна бізнесу, суспільству і співробітнику-волонтеру? Чому на Заході волонтерять усі, а в Україні – одиниці? Що роблять українські компанії для розвитку корпоративного волонтерства?
Про це розповідали практики й експерти корпоративного волонтерства на прес-конференції "Як міжнародний та український бізнес підтримує Європейський рік волонтерства?" Зустріч зі ЗМІ відбулася 13 жовтня 2011 в Миколаєві в рамках Першої в Україні міжнародної конференції «Корпоративне волонтерство 3D».
Дані дослідження, проведеного Українським форумом благодійників у 2009 р. свідчать про те, що застосування корпоративного волонтерства, в основі якого лежить використання часу і навичок співробітників компанії, є ще недостатньо розвиненою практикою серед українських бізнес-організацій. Лише третина опитаних мала практичний досвід. Ті ж компанії, які вже активно впроваджують корпоративне волонтерство у своїй діяльності, розглядають його як дієвий метод розвитку персоналу, що сприяє побудові команди та лояльності співробітників, оцінки їхніх особистісних якостей поза робочим процесом.
«Добровольча діяльність є основною частиною нашої соціальної структури. 2011 – особливий рік для волонтерського руху. Ми відзначаємо десятиліття Міжнародного року добровольців і Європейський рік волонтерства. Механізми корпоративного волонтерства активно розвиваються в Європі. Інвестуючи у співробітника-добровольця, компанії не тільки роблять добро місцевій громаді, а одночасно покращують свою репутацію та імідж, сприяють командному духу. У соціально відповідальних компаніях працівники-волонтери більш задоволені роботою, опановують нові навички, від чого підвищується продуктивність праці», – пояснив переваги корпоративного волонтерства для європейського співтовариства координатор програми"Волонтери ООН в Україні "Джованні Моцареллі.
Концепцію Міжнародної конференції «Корпоративне волонтерство 3D» представив Ігор Барадачов, керівник соціальних проектів компанії РУСАЛ (Росія): «Основна ідея конференції, з нашої точки зору, розглянути корпоративне волонтерство в трьох вимірах: розвиток співробітника, стратегія бізнесу, місцеве співтовариство. Наша компанія інвестує ресурси в нові ідеї, модернізацію виробництва, в освіту своїх співробітників та розвиток регіону присутності. Корпоративне волонтерство – це те, що коштує, здавалося б так мало, а цінується високо. Це тонкий інструмент, здатний згуртувати робочий колектив і поліпшити життя громади. Я сподіваюся, що досвід і практики компанії РУСАЛ зроблять суттєвий внесок у скарбничку справ Європейського року волонтерства».
«Члени УСПП усвідомлюють, що неможливо розмежувати бізнес, суспільство і владу. Корпоративна соціальна відповідальність і, зокрема, корпоративне волонтерство-пошук рівноваги в цьому трикутнику. Без КСВ бізнес-діяльність зведеться до простого виживання. Ще в 2008 році ми приєдналися до Глобального договору ООН, оскільки розділяємо погляди цієї міжнародної ініціативи на відповідальність компаній перед суспільством. Дана конференція – серйозний імпульс для розвитку добровольчества в бізнесі та утвердження демократичних цінностей у корпоративному середовищі », – вважає Валентин Макаренко (Україна), віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців.
«Ідея конкурсу «Корпоративне волонтерство в Україні-2011» народилася після участі Фонду Східна Європа у Всеєвропейську конкурсі корпоративного волонтерства 2010 р. Нас вразила кількість оригінальних і яскравих ідей, а також ефективність, із якою європейські компанії вирішують соціальні проблеми за допомогою програм корпоративного волонтерства. Тому наш конкурс спрямований першочергово на пошук і популяризацію досвіду і практик, які вже є в Україні. Ми дуже хочемо, щоб співробітники-волонтери українських компаній отримали національне визнання», – повідомив Віктор Лях, директор Фонду Східна Європа, голова Правління Українського форуму благодійників.
Міжнародна конференція «Корпоративне волонтерство 3D», яка пройшла в Миколаєві 13-14 жовтня, зібрала 130 учасників із 7 країн світу (України, США, Німеччина, Росія, Казахстан, Республіка Білорусь, Словаччина). На конференції були представлені найкращі практики програм корпоративного волонтерства таких компаній, як РУСАЛ, IBM, Microsoft, PcW, Ernst and Young.
У конференції взяли участь провідні міжнародні експерти у сфері корпоративного волонтерства:
• Вероніка ШЕБЕЛЬ (Німеччина), консультант із організаційного розвитку, член бізнес-школи Ashridge, викладач Інституту менеджменту університету Witten-Herdecke, член Партнерської ініціативи на Форумі міжнародних бізнес-лідеров
• Валері ХАЛВЕРСОН ПЕЙС (США), керівник програм корпоративного громадянства компанії IBM
• Моніка БРОСКОВА (Словаччина), керівник міжнародний програм з КСВ та корпоративної філантропії, Фундація Понтіс.
Організатори прес-конференції та Міжнародної конференції «Корпоративне волонетство 3D»: Центр соціальних програм компанії РУСАЛ, Фонд Євразія, Український форум благодійників в рамках Європейського року волонтерства.
Подробиці: http://3d.blagodiynist.info/index.php
Контакт для ЗМІ Миколаєва:
Дмитро Мурашко,
директор Центру соціальних програм компанії РУСАЛ
067 493 14 49
Контакт для загальнонаціональних ЗМІ:
Леся Ярошенко,
координатор інформаційних проектів
Українського форуму благодійників,
066 737 83 18