
У Києві визначили найкращі соціально-відповідальні практики компаній 2011 року
15 грудня Центр «Розвиток КСВ» провів урочисту церемонію нагородження переможців Національного конкурсу бізнес-кейсів з КСВ. Подія відбулася за підтримки генерального партнера «Ернст енд Янг», партнера Better World «САН ІнБев Україна», мобільного партнера «МТС Україна» та комунікаційного партнера ESG.
Наталія Теленкова, керівник комітету з питань корпоративної соціальної відповідальності „Ернст енд Янг” зазначила: "Конкурс, що проводиться вже втретє, свідчить – бізнес в Україні не тільки розуміє доцільність соціального та екологічного компонентів стратегії розвитку, але й готовий звітувати про системні кроки в цьому напрямку. Найважливіший ефект, на який ми очікуємо, – збільшення кількості компаній, що беруть участь у вирішенні суспільних завдань, вбачаючи у цьому реальні вигоди для себе".
Понад 40 соціально-відповідальних практик українських компаній пройшли жорстке оцінювання 10 кращих міжнародних експертів з КСВ з 9 країн світу. Бізнес-кейси мали позитивні відгуки журі і отримали визнання на міжнародному рівні. “Я була дійсно вражена кейсами з України. Вони демонструють добре розуміння принципів КСВ і гарні практики. Впевнена, що демонстрація таких робіт буде надавати натхнення та практичну допомогу для інших компаній. Особливо вразили кейси в номінації «трудові відносини» – вони демонструють зрілість підходів до сталого розвитку», – говорить Елейн Кохен, міжнародний експерт з нефінансової звітності (Ізраїль). Девід Коннор, керуючий директор Європейського підрозділу сайту 3blmedia.com (Великобританія) зазначив про кейс – переможця компанію «АШАН»: «Відмінний кейс із демонстрацією лідерства та партнерств, що працюють. Вражаючі масштаби впливу. Питання є дуже актуальним для організації». Лаура Францешині, координатор зі сталого розвитку компанії Stantec (Канада) зазначила: «Детально описана проблематика в Україні. В кейсі можна побачити зв’язок між вирішенням проблеми і сталим розвитком компанії».
Практики, які здобули перемогу, безперечно, уособлюють прогрес і гордість українського бізнесу. З усіма бізнес-кейсами можна детально ознайомитися у збірці „Практики КСВ – 2011”:
І місце – іноземна компанія: «АШАН Україна» за програму профілактики ВІЛ/СНІД на робочому місці, українська компанія СКМ за проекти з покращення освіти в Україні.
ІІ місце – іноземна компанія «МИКОЛАЇВЦЕМЕНТ» за кейс «Право на безпеку на автошляхах», українська компанія ВАТ «ТУРБОАТОМ» за програму покращення трудових відносин.
ІІІ місце – українська компанія ВіДі груп за програму «Дорога з двостороннім рухом» та PR-агенція Newsfront за формування та розвиток команди в умовах швидкого зростання.
Важливо, що Конкурс просуває партнерство між компаніями та університетами, і викладачі ВНЗів готовлять кейси для компаній, що значно підвищує якість підготовлених кейсів (це відмітили члени журі). Два кейси компаній-переможців цього року підготувала А. Сингаївська, міжнародний центр розвитку ділової етики КПІ. Також приймали участь представники ВНЗів – І. Мігус, О.Ляшенко, та інші.
В окремих номінаціях були відзначені такі практики компаній:
„Трудові практики”: UFM Group за кейс «Повага до кожного» та Метінвест за кейс «Підготовка внутрішніх тренерів для впровадження корпоративних стандартів в галузі охорони праці, промислової безпеки та охорони навколишнього середовища».
„Екологічні практики”: Оболонь за зменшення впливу на довкілля шляхом переробки пластикових пляшок.
„Розвиток громад”: «МТС УКРАЇНА» за впровадження сучасних телекомунікаційних технологій в медицині на прикладі співпраці МТС зі Службами швидкої допомоги Харкова, Харківської області та Луганська».
„Відносини із споживачами”: ПАТ «АЛЬФА-БАНК» за кейс «Універсалізація – крок назустріч клієнту та професіоналізму персоналу».
„Права людини”: Platinum Bank за «Програму працевлаштування людей з особливими потребами».
Олександр Загнибіда, менеджер програми „Кращий світ” САН ІнБев Україна, партнера Конкурсу зазначив: „Провідні світові корпорації давно усвідомили, що інтереси бізнесу та суспільства не лише не суперечать, а, навпаки, можуть бути задоволені зі значною вигодою одне для одного. Проте, в Україні КСВ лише розвивається і прагнучи до досягнення заповітної мрії нашої компанії: «Бути Кращою пивоварною компанією в кращому світі», САН ІнБев Україна з радістю ділиться зі своїми партнерами по бізнесу досвідом і всіляко підтримує розвиток КСВ в Україні”.
Вікторія Рубан, керівник відділу зв’язків з громадськістю МТС, відмітила: "Бізнес вміє ефективно вести справи і заробляти гроші, але сьогодні все більшого значення набуває фактор відповідальності цього бізнесу. Для нас відповідальність полягає у застосуванні інноваційних технологій та розробок, які ми пропонуємо своїм клієнтам, і в соціальних сферах, для яких комерційні рішення поки недоступні, але життєво необхідні. Ми раді, що все більше компаній будують свою діяльність на основі принципів відповідального ведення бізнесу. У цьому є і заслуга таких майданчиків для обміну досвідом, як Конкурс бізнес кейсів з КСВ, що проводиться центром "Розвиток КСВ" вже третій рік і стає хорошою традицією".
Учасники заходу мали можливість обговорити вплив на український бізнес нової Стратегії Європейської комісії з КСВ. Своє бачення пріоритетів КСВ Польщі представив Павел Гебскі, радник з економічних питань Посольства Республіки Польща в Україні. Справжнім майданчиком для обміну досвідом став Практикум на якому були презентовані кращі бізнес-кейси компаній.
Підсумовуючи результати Конкурсу, Марина Саприкіна зазначила: „Практики компаній з кожним роком стають більш системними і стратегічно визначеними. Кожна з них – вже не просто ефективний бізнес-інструмент, а приклад економічного потенціалу нашої країни та її інвестиційної привабливості. На їх основі ми можемо говорити про початок інтеграції українського бізнесу у міжнародний діловий простір. Сьогодні вже не актуальне питання: „Чи потрібно компаніям КСВ”, тема дня – як правильно інтегрувати КСВ у бізнес-стратегію”.
***
Про Конкурс бізнес-кейсів з КСВ: проводиться третій рік поспіль за підтримки компаній «Ернст енд Янг» (генеральний партнер), САН ІнБев Україна (партнер «Better World»), МТС Україна (мобільний партнер), ESG (комунікаційний партнер). Інформаційна підтримка – Американська торгова палата. Медіапартнери: Генеральний телевізійний партнер – UBR, Генеральний медіапартнер – Контракти, Стратегічний медіапартнер – Гвардія, Діловий медіапартнер – Business Class, Інтернет-партнер – Liga.net.