
"Сучасні виклики для соціально значущої медіадіяльності" – круглий стіл із такою назвою відбувся 27 березня 2015 року в Інституті журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Громадські експерти розповіли студентам і викладачам журналістики про волонтерські ініціативи та програми організацій громадянського суспільства, спрямовані на подолання дискримінації в українському суспільстві, про діяльність в інтересах дітей, людей з обмеженими можливостями і тих, хто живе з ВІЛ / СНІД, безпритульних та інших соціально вразливих категорій населення. У дружній атмосфері журналісти мали нагоду поставити провокаційні і "незручні" запитання, домовитися про співпрацю з представниками третього сектору, спільноти медиків та благодійників.
Катерина Ржевська, менеджер програм Українського форуму благодійників, познайомила присутніх із авторитетними рейтингами в галузі філантропії. По-перше, зупинилися на Світовому рейтингу благодійності – World Giving Index від Charities Aid Foundation. Починаючи з 2009 р. дослідження проводиться щороку. Рейтинг складається на основі даних всесвітнього опитування компанії Gallup (Gallup’s WorldView poll).
Друге джерело, результати якого були представлені під час круглого столу 27 березня, – опитування "Волонтерський рух в Україні". У листопаді 2014 р. його провела компанія GfK Ukraine на замовлення Організації Об’єднаних Націй в Україні.
Найцікавіші дані опитування та рейтингу, інфографіка, глибокі і часом неочікувані висновки – у презентації "Тренди волонтерства та благодійності".
Леся Ярошенко, інформаційний менеджер Українського форуму благодійників, зосередилася на тому, як змінилося ставлення журналістів, редакторів і власників мас-медіа до тематики благодійності та волонтерства, і продемонструвала, як це відобразилося на контенті телеканалів, розмовних радіостанцій, преси, онлайн-медіа. "У кожного ЗМІ сформувався власний підхід і стиль до висвітлення благодійності. Ми узагальнили їх, готуючись до вручення відзнаки "Голос благодійності". Медіа виступають як фандрейзери, надаючи потребам людське обличчя і мобілізуючи до пожертв. ЗМІ-"Адвокати благодійності" самостійно порушують актуальні теми, а також дають змогу висловитися представникам філантропічного сектору. "Трендсетери благодійності" – це законодавці моди на добрі справи", – висновки доповідача.
На прикладі найсвіжіших медіа-заходів Форуму Леся також пояснила, як УФБ співпрацює з національними та регіональними мовниками, як робить важливі і складні теми цікавими і зрозумілими для аудиторії засобів масової інформації.