
В останні роки в середовищі НКО з’явилася нова мода – відправляти донорам відеопослання з подякою за надану підтримку. Адріан Аллен (Adrian Allen), досвідчений фандрайзер вз приватної школи в Сент-Луїсі (США), уважно переглянув 40 відео і виявив три типові помилки:
· Послання занадто довгі. 15 хвилин для відео – це багато. Через дві хвилини глядач уже не готовий додивитися його до кінця. Основна ідея розмивається.
· Немає точної інформації про ефект, який досягнуто завдяки підтримці донора. Багато НКО дякують людям, але не уточнюють, за що! Це нервує.
· Послання вводять в оману. Часто головний спікер забуває представитися і назвати свою посаду. І глядач не розуміє, чому таємничий персонаж виступає від імені цієї організації. Послання виходить «знеособленим» і не доносить основну ідею.
Але є і позитивні приклади:
· У своєму посланні Університет Південної Каліфорнії (The University of South Carolina) розповів про допомогу, надану конкретному студенту. Але чи варто було для цього випускати відеоролик?!
Відео фонду Tilden Community Hospital Foundation (Небраска) теж виявилося досить вдалим. Сюжети з дітьми, які навчаються правильно вимовляти слова, справляють сильне враження. Для підготовки відео використовувалося дуже дороге і якісне обладнання. Аллен сумнівається, що це найважливіше умова, від якого залежить хороше враження.
· У сюжеті Техаського християнського університету (The Texas Christian University) двоє студентів розповідають про те, як допомога донорів змінила їхнє життя. Продукт не можна назвати «голлівудським», але він чудовий.
І ще одне маленьке попередження від експерта: Карлтонський університет (The Carleton University, Канада) скористався форматом «чодді» (choddy). Це спеціальний прийом, коли одна людина починає пропозицію, друга закінчує, третя продовжує і т.д. Пан Аллен радить згадати, що цей метод надто часто використовувався в рекламі, потім у відео-роликах НКО і … дуже набрид глядачам. Благодійні організації ризикують потрапити в поле зору акції «Зупиніть чодді!» (StopTheChoddy), яка публікує на своєму веб-сайті найнастирливіші сюжети. Адріан Аллен вітає творчий підхід, але радить не втрачати почуття міри.