
Усвідомлюючи надзвичайну важливість проблеми аутизму у світі, 62 сесія Генеральної Асамблеї ООН ухвалила відзначати 2 квітня кожного року, як "Всесвітній день розповсюдження інформації про аутизм". Цього дня у всьому світі громадські організації прагнуть підвищити рівень інформованості громадськості, про аутизм як про важкий розлад раннього розвитку дитини, що вимагає пильної уваги всієї світової спільноти.
На сьогодні 1 зі 100 дітей у світі страждає на розлад спектру аутизму. Це більше 67 мільйонів осіб у світі. Розповсюдження аутизму не залежить від расової приналежності, регіону мешкання, соціального або майнового статусу батьків. Аутизм частіше зустрічається у хлопчиків (співвідношення дівчаток і хлопчиків приблизно 1:4).
Більшість наукових досліджень природи аутизму дійшли висновку, що аутизм має генетичний характер, на розвиток якого впливають зовнішні чинники. Проте спільної генетичної моделі поки не існує. Не виключається також можливість надбаного характеру аутизму, який може бути викликаний як пренатальними (токсичні дії, вірусні інфекції під час вагітності), так і постнатальними чинниками (ускладнення від вакцинації, токсичні ураження, інфекційні хвороби, імунодефіцити).
Прояви аутизму різні за ступенем складності, від незначних дивацтв до повного поринення в себе, відсутності мовлення і зниження інтелектуальних здібностей. Дітей аутичного спектру розвитку поєднують проблеми з налагодженням соціальних зв’язків, вони не вміють гратись і тримаються осторонь. Значні складнощі комунікації, як вербальної так і невербальної. У них може бути зовсім відсутнє мовлення або вони будуть годинами повторювати улюблену фразу, цитувати мультфільми і вірші. Їхні ігри і поведінка носять стереотипний характер. Вони бояться й уникають змін. Їм страшно дивитися в очі співбесідникові, їм важко перебувати в місцях великого скупчення людей. Різкі звуки і яскраве світло викликають у них гострий біль. Від страху вони можуть кричати, махати руками, падати на землю і бігти світ за очі і це лякає оточуючих.
Вони поводяться так не тому, що невиховані, вони просто зовсім інакші. Ми просимо поставитися до них із розумінням і терпимістю. Найзначніші успіхи в подоланні аутизму спостерігаються при своєчасному (до 3-х років) встановленні діагнозу і початку реабілітації дитини. Пігулки від аутизму немає, лікування носить симптоматичний характер. Найбільших успіхів досягають за допомогою психолого-педагогічної корекції не менше 30-40 годин на тиждень.
В Україні не існує державних спеціальних навчальних закладів і центрів реабілітації для аутистів. Допомогу дітям, їхнім сім’ям і педагогам надають недержавні організації. Їм потрібна ваша допомога і підтримка, щоб навчитися жити в суспільстві і бути корисним йому.
Благодійна організація «Школа-сходинки» створена батьками дітей з аутизмом. Упродовж 10 років наша організація надає послуги дітям із розладами спектру аутизму, їхнім батькам та педагогам.
З повагою, голова правління БО «Школа-сходинки»
Наталія Андреєва
e-mail: shodinki@yandex.ru
сайт школи: http://www.shodinki.com/
тел 067-466-04-37, 332-96-16