
Розпочався цикл занять з основ фотографії для представників неурядових організацій.
18 вересня стартувала фотошкола, організована Українським форумом благодійників в рамках підготовки до проведення ІІІ Всеукраїнського фотоконкурсу «Благодійність крізь призму об’єктива».
На першому занятті викладач фотошколи – Валерій Скляренко, член спілки фотохудожників України, зробив для учасників, представників благодійних фондів, екскурс в історію зародження соціальної фотографії, а також почав розмову про роль композиції та світла в роботі фотографа.
Однією з знакових фігур, яка залишила значний внесок в розвиток в тому числі соціальної фотографії був французький фотограф Картьє-Брессон. Він був перший, кому в 1954 р. дозволили зробити виставку фотографій у всесвітньовідомому Луврі. Фотороботи Картьє-Брессона, зроблені в різних куточках Земної кулі, – смерть Ганді в Індії, зміна влади в Китаї, Берлінський мур в Німеччині, тощо – створюють ефект присутності, коли споглядач ніби сам стає свідком події. «Гарна фотографія – це коли ми забуваємо, як вона зроблена, а сприймаємо ситуацію з точки зору образу» – підкреслює Валерій Скляренко.
В середині минулого сторіччя, коли фотоапарат був диковинкою, потрібна була особлива майстерність, щоб бути «непомітним», не стривожити ситуацію та відобразити її природньо. Картьє-Брессон був готовий та відкритий до подій та несподіваних, цікавих моментів, що є також ознакою професіонала фотомистецтва.
Кожний фотограф привносить до зображення дійсності свою філософію, своє бачення реальності. Так Філіпп Халсман, відомий як сюрреаліст від фотографії, зображував відомих людей в стрибку, оскільки вважав, що стрибок – це стан, в якому людина виявляє своє єство.
Гарна фотографія – це гармонічне поєднання декількох складових – композиції, світла, моменту та емоції.
Саме питанням композиції та світла буде приділена більша увага на наступному занятті, яке відбудеться 25 вересня.