
До 30 листопада 2016 року надішліть моделі інноваційних рішень у соціальній сфері – станьте спікером IX щорічної Міжнародної конференції Українського форуму благодійників “Cоціальні інновації: нові рішення старих проблем”. Цей найпотужніший захід у сфері благодійності відбудеться 16 лютого 2017 року в м. Києві. Ви можете розповісти як про український, так і про зарубіжний досвід.
Соціальна інновація – нове рішення соціальної проблеми, яке є більш ефективним, дієвим, стійким, або більш простим, ніж наявні рішення. Створена інновацією цінність збагачує, в першу чергу, суспільство, а не приватну особу.
Як подати заявку
Заповніть заявку на подання кейсу для участі в конференції та надішліть її на адресу оргкомітету конференції events.ufb@gmail.com до 30 листопада 2016 р. Анкета побудована так, що сама підкаже Вам, як описати кейс. Результати розгляду заявок будуть поширені до 15 січня 2017 р. Авторам кейсів, відібраних оргкомітетом, будуть запропоновані різні формати участі у конференції.
Приклади соціальних інновацій
Це нова для України тема, тому наведемо кілька успішних зарубіжних прикладів. Одним із напрямків розвитку соціальних інновацій є соціальне підприємництво.
У Німеччині понад 100 тисяч соцпідприємств, які не лише віддають значну частку прибутку благодійним організаціям на подолання конкретних проблем, а й самою своєю роботою несуть ці зміни.
3D Переробка сміття
Підприємство виробляє волокна для 3D друку з пластикових відходів, що сприяє працевлаштуванню жінок-мігрантів і їхній професійній підготовці. Це також допомагає зменшити кількість пластикових відходів і сприяє переробці, а спалюванню ресурсів.
Stich by Stich
Заручившись допомогою жінок-біженців, які є професійними кравчинями, цей проект спрямований на створення майстерні з пошиття, яка здатна запропонувати швидке і ефективне серійне виробництво в малих масштабах для нових місцевих модних марок.
MealSaver
Мобільний додаток, що об’єднує гастрономію зі споживачем у боротьбі з харчовими відходами. Партнери програми пропонують свої надлишки продуктів за мінімальною ціною.
Існуюють фантастичні приклади міжсекторних соціальних інновацій, коли у розв’язанні проблеми на новому рівні беруть участь держава, бізнес, місцеві громади і третій сектор.
Operation ASHA
В індійських трущобах і бідних селах дуже поширений туберкульоз. Якщо пацієнт регулярно, упродовж багатьох місяців, не приймає необхідні препарати і не дотримується правил дезінфекції, захворювання набуває стійкої до ліків форми. Пацієнт стає практично невиліковним та ще й заражає багато людей. Більшість таких хворих не поїде до лікарні. Соціальні інноватори винайшли простий спосіб, як стимулювати хворих пройти курс лікування.
1. У громаді пацієнтів є людина, член цієї громади, яка пояснює хворому і його родині необхідність регулярно приймати ліки, провітрювати приміщення і прикривати рот хустинкою при кашлі, щоб не поширювати мокротиння, джерело зарази. Ця людина сприймається як «своя», до неї дослухаються.
2. Біля місць, які регулярно відвідують мешканці трущоб (наприклад, храми), створені пункти консультацій та видачі ліків. Пацієнт ідентифікується за відбитком пальця, отримує необхідну разову дозу свого препарату і тут же, під наглядом, приймає її.
Він мимохідь відвідує центр, йдучи до школи або на роботу, не привертаючи уваги до свого діагнозу і уникаючи стигматизації. Якщо пацієнт пропустив прийом ліків, про це завдяки IT-рішенню (усі пункти видачі ліків приймають і передають через смартфон сигнали до бази даних пацієнтів, до якої мають доступ медики) дізнається лікар. Тоді до недисциплінованого пацієнта відправляють консультанта зі «своїх», вихідця з трущоб, і він знову пояснює необхідність лікування як хворому, так і його родичам. Ці комунікатори працюють на оплачуваній основі, їхню роботу підтверджує збір геолокаційних даних (чи справді побував у пацієнта). Що більше підопічних успішно пройде курс лікування, то
більше заробить консультант. Так стимулюють інтерес до результативної роботи.
Таким чином, пацієнти отримують регулярне лікування, при цьому їм нікуди не треба їхати, стояти в чергах, і стан здоров’я лишається конфіденційним.
Проект не дорогий, оскільки медикаменти надає держава, а за рахунок використання інфраструктури самих трущоб не доводиться винаймати приміщення і утримувати великий штат постійних співробітників. З 2006 року Operation ASHA обслужив 7 млн клієнтів в Індії та Камбоджі. Розгорнуто 3 тисячі пунктів консультацій та видачі ліків. Модель запозичена ще 4-ма країнами.