
Підпишіть відкритий лист до Антона Геращенка, щоб зупинити убивчий законопроект!
Народний депутат Антон Геращенко не прийшов на відкриту дискусію "Регулювання скринькових пожертв і фінансової звітності фондів: плюси та мінуси законодавчих пропозицій”. І не делегував жодного свого помічника попри те, що упродовж трьох тижнів обіцяв прийти.
Учасники дискусії – представники благодійних фондів, банків, юристи, волонтери – жорстко і аргументовано розкритикувати законопроект А. Геращенка «Про внесення змін до деяких законів України щодо протидії зловживанням у сфері благодійництва».
Результатом дискусії став відкритий лист, який уже підписують члени Українського форуму благодійників і всі, хто зацікавлений у розвитку благодійності, а не створення бюрократичних бар’єрів.
Будь ласка, прочитайте лист, розміщений нижче, і підпишіть, якщо згодні із вказаними зауваженнями. Висловіть свою думку ДО ухвалення законопроекту! Щоб потім не нарікати на законотворців, які регулюють діяльність благодійників без відома самих благодійників.
ПІДПИСАТИ ВІДКРИТИЙ ЛИСТ ОНЛАЙН
Народному депутату України VIII скликання
Геращенку А.Ю.
Шановний пане Антоне!
2 жовтня 2015 року Ви зареєстрували проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо протидії зловживанням у сфері благодійництва», реєстр. № 3215.
Ретельне вивчення запропонованих норм законопроекту викликають занепокоєння з боку благодійної спільноти. Адже, на нашу думку, вони не досягають задекларованої законопроектом мети і замість боротьби із шахраями значно ускладнюють діяльність прозорих та підзвітних організацій.
Основною метою законопроекту є реформування чинного законодавства задля створення сприятливих умов розвитку благодійництва в Україні та впровадження ефективної системи контролю за зібраними благодійними пожертвами з боку держави і громади.
Даний крок є дуже важливим для нас як для представників благодійної спільноти, адже велика кількість шахраїв у сфері збору благодійних пожертв значною мірою підривають суспільну довіру до діяльності благодійних організацій та благодійництва в цілому.
Ми щиро підтримуємо прагнення зробити благодійну діяльність прозорою та підзвітною суспільству, але втілення цих прагнень у конкретних формулюваннях викликає серйозне занепокоєння:
1. Законопроект не розв’язує проблему встановлення потерпілої сторони, що не дає законних підстав притягнути до кримінальної відповідальності за шахрайство.
2. Законопроектом пропонуються незбалансовані і ризиковані норми щодо адміністративної та кримінальної відповідальності за неоприлюднення (ненадання вільного доступу) інформації про доходи і витрати благодійної організації і про привласнення благодійних коштів.
3. Законопроект примушує банківські установи займатися благодійністю (примусово зобов’язує банки безкоштовно пломбувати скриньки для збору пожертв).
4. Підтримуємо необхідність наявності офіційного веб-сайту у благодійних організацій та бенефіціарів-юридичних осіб публічного права, проте звертаємо Вашу увагу, що є благодійні організації та державні установи, які не мають достатнього фінансування на утримання своїх власних сайтів. Тому просимо внести уточнення, що в залежності від розміру річного бюджету благодійної організації визначається необхідність мати офіційний веб-сайт, а також можливість використовувати для оприлюднення звітної інформації благодійних організацій та бенефіціарів-юридичних осіб публічного права в соціальних мережах.
Прийняття законопроекту погіршить загальну ситуацію із розвитком сектору благодійності в Україні, в першу чергу поставить під загрозу існування маленьких благодійних організацій.
Звертаємося до Вас із проханням відкликати даний законопроект, доопрацювати його спільно із представниками благодійного сектору та зареєструвати нову редакцію, яка допоможе зменшити обсяги шахрайства в благодійництві.