
Олег Захорольський: “Нетиповість нашого проекту викликає цікавість і побоювання”
«Фарби життя» – соціальний проект лакофарбового підприємства, який обіцяє додати барв пологовим будинкам. Автор ідеї, батько трьох дітей, розповідає про фарби, бізнес і про "благодійні" стіни.
– Як виникла ідея проекту "Фарби життя"?
– Оскільки я не лише керівник підприємства, але і глава не маленької сім’ї, батько трьох дітей, мені не байдужі морально-етичні принципи нашого суспільства. Дуже важливо, щоб «краса» не закінчувалася за порогом твого дому, твоєї компанії. Важливо, продовжувати і примножувати її за межами своєї особистої території. Неодноразово відвідуючи пологові будинки, у зв’язку зі своїми щасливими подіями, або вітаючи друзів і близьких, я помічав, наскільки понуро виглядають палати і коридори установи, де починається життя малюків. Як виробники фарби ми вирішили не тільки пишатися нашою чудовою продукцією, а й поділиться нею, створивши проект «Фарби життя».
– Чи реалізовувала вже компанія "ЗІП" соціальні проекти?
– Із самого початку виникнення «ЗІПа» ми дотримуємося такого принципу: «Першу зароблену копійку потрібно роздати людям, які допомогли і були поруч. Другу – теж роздати. А ось із третьої можна і собі щось узяти, а якщо не залишиться – то не засмучуватися. Людина, яка ділиться, завжди і четверту заробить».
Якщо говорити про нашу соціальну активність до проекту «Фарби життя», то вона безумовно мала місце: у нас є власний благодійний фонд «Ярославушка», ми надаємо допомогу сліпим людям, інвалідам, у тому числі і працевлаштовуючи їх, нужденним, православній церкві Дніпродзержинської єпархії (місто розташування заводу «ЗІП»), державним і комунальним установам. Проте ми ніколи не говорили про такі активності публічно – благодійність ми навмисно не пов’язували з підприємством «ЗІП». «Фарби життя» – наш перший масштабний проект, який анонсується, до якого привертається така увага.
– Хто з дизайнерів та художників уже погодився намалювати ескізи для пологових будинків? Чому люди підтримують Вашу ідею?
– Проект підтримали ілюстратори з «Glowberry Books», розробивши барвисті ескізи. Ми сподіваємося, що надалі у проекті візьмуть участь й інші українські дизайнери, художники, яким не байдужий навколишній світ. Ідея цікава з того погляду, що талантом теж потрібно ділитися, даючи можливість людям оцінити його. Тільки так він буде розвиватися, а майстерність вдосконалюватися.
– Розфарбовуватимуть якоюсь особливою фарбою, яка не дає шкідливих випарів?
– Уся продукція, що випускається підприємством «ЗІП», екологічно безпечна, відповідає європейським нормам. Це можливо «заїжджене» словосполучення приховує за собою такі переваги як відсутність алергічних реакцій, шкідливого впливу на дихальну систему, неприємного, дратуючого слизову оболонку, запаху, підвищеного радіаційного випромінювання. Вся продукція проста в нанесенні, використовувати її може навіть людина, яка не має досвіду фарбувальних робіт.
– На який термін розрахований проект, скільки пологових розмалюють і за яким принципом добираються пологові будинки-учасники проекту?
– Ми розраховуємо, що проект здобуде розвиток і триватиме до кінця року. Говорити про кількість пологових будинків-учасників рано, на наш погляд, показовою стане робота і її результат із київським пологовим будинком № 2. Що стосується відбору, то особливих критеріїв не було – головне, це бажання і не боятися ризикнути, спробувавши щось нове.
– Як зустрічають ідею головні лікарі?
– Особливість і «нетиповість» нашого проекту викликає зацікавленість, але й побоювання. Нам ставлять багато запитань щодо нашої продукції, проведення робіт. Ми на них із радістю відповідаємо, бо маємо чим пишатися. Сподіваємося, що результати роботи з київським пологовим будинку № 2 розвіють усі можливі сумніви.
– Чи братимуть участь у проекті співробітники компанії як волонтери? Якщо так, то що саме вони робитимуть, що говорять про це люди?
– На початковому етапі ми планували обмежитися організаційною роботою, підбором та підготовкою продуктів для нанесення, рекомендаціями щодо кольорової палітри. Важливо, щоб старт проекту пройшов гладко. Співробітники «ЗІПа» з радістю долучилися б як волонтери в нанесенні розробленого ескізу, але краще цю відповідальну роботу довірити професіоналам. Можливо, з часом, коли проект набере обсягу, ми залучимося безпосередньо до нанесення малюнків.
– Скільки коштуватиме проект компанії (йдеться про кошти, продукцію, людські ресурси)?
– Вартість проекту остаточно буде зрозуміла після його реалізації. Зараз можна сказати, що ціна питання не така висока – левову частку бюджету проекту займає надана продукція.
– Якого Ви очікуєте результату на виході: для себе особисто, для компанії і для суспільства?
– Для мене особисто цей проект – можливість внести свою лепту в поліпшення життя молодих мам і новонароджених, поділитися продукцією, якою ми пишаємося, якої у нас багато. Як свідчить місія нашої компанії: "Зробити краще своє життя і життя людей, зробити його зручніше, комфортніше».
Оскільки «ЗІП» – це українська компанія, заснована з нуля саме в цій країні, нам важливо рости і розвиватися з нашими громадянами. Залучення в різні соціальні проекти формує згуртовану команду, і в такій команді – сила підприємства.
***
Український форум благодійників – інформаційний партнер проекту «Фарби життя».
***
Захорольський Олег Іванович – засновник лакофарбового підприємства «ЗІП», нині директор із розвитку.
Народився 18 березня 1963 р. у м. Дніпродзержинську.
У 1984 р. вступив на очне відділення Київського інституту народного господарства (Криворізька філія), яке закінчив в 1988 р. за фахом економіст. За розподілом був направлений в м. Дніпропетровськ на Днепропіщлесбумснабсбит, де працював старшим інженером планового відділу. У цій же організації в 1988 р. узяв в оренду цех порізки паперу і перейшов працювати у виробничий кооператив «Лідер». Де пропрацював до 1995 р. і пройшов шлях від начальника дільниці до виконавчого директора.
У 1995 р. створив товариство з обмеженою відповідальністю промислове підприємство «ЗІП». Підприємство було створено на «чистому листі». Почали виробництво з паркетного клею, рецептуру якого розробили самі. Приміщення орендували у підприємства «Вторресурси». Всі гроші, які заробляли, вкладали у виробництво. А значить створювали робочі місця, поповнюючи бюджет.
У 1999 р. був відзначений мером міста – «Подяка мiського голови». У 2000 р. був нагороджений нагрудним знаком «Вiдзнака мiського голови». У 2000 р. "ЗІП" був визнаний «Кращим пiдприємством мiста» в комінаціі «Підприємництво».
У 1998 р. був обраний депутатом міської ради.
Спілкувалася Леся Ярошенко