
На сьогоднішній день вже нікого не здивуєш тим, що бізнес допомагає дитячим будинкам, влаштовує масштабні суботники або жертвує на доброчинність. Журналісти vesti.ua розбиралися, як залежить актуальність тих чи інших проявів КСВ в залежності від країни, часу і обставин.
Так, візьмемо, наприклад США, де громадяни країни соціально захищені куди більше, ніж в Україні. Таким чином, для них фарбування дитячого майданчика або побілка стін будинку престарілих не настільки актуальні з точки зору того, що можна зробити для громади. Коли про всі ці питання піклується держава, а сміття на узбіччях збирають ті, хто несе покарання за якийсь дрібний (або не дуже) злочин, бізнесу стає навіть в якійсь мірі важко проявляти свою турботу про громадян. Таким чином, в США вже котрий рік популярний рух “GoGreen”, який має на меті турботу про довкілля. Стала важливою вторинна переробка сировини, оцифровка всіх документів для заощадження дерев, енергоефективне будівництво для економного споживання енергії, сортування сміття і т.і.
Тим часом, в Україні не звертають уваги, скільки аркушів паперу було зіпсовано в ході роздруківок презентацій, зате піклуються про те, до чого державі поки немає діла. Тут в пошані і суботники, і ремонт вуличних ліхтарів з асфальтуванням доріг, і установка урн з лавками, і озеленення місцевості. Що стосується банків, то вони взяли на себе турботу про фінансову грамотність населення, якої досі не вчать у школі. Так, Платинум Банк влаштовує “Платинум посиденьки”, австрійський Ерсте Банк, який зазнав краху в наших реаліях і був змушений піти з ринку України, видавав підручники з фінграмотності для дітей в розрізі цілого соціального проекту “Дітки-монетки”. Той же Дельта Банк проводить “Уроки фінансової грамотності” і дарує школам фінансову та економічну літературу. Він же влаштовує тренінги-інтенсиви з основ підприємництва для переможців районних олімпіад з математики серед 11-х класів у своєму бізнес-таборі Delta Cаmp в рамках програми “Подяка за талант”. Так бізнес допомагає не тільки в благоустрої територій, а й бере на себе освітню функцію для населення.
Але з часом і під впливом зовнішніх обставин міняються актуальні види допомоги. Зважаючи на сьогоднішні реалії життя багато чого відійшло на другий план. Після Майдану куди важливіше стали зовсім інші речі.
Наприклад, Дельта Банк тепер став списувати кредитні заборгованості пораненим і загиблим в зоні АТО бійцям, фінансово їм допомагати, а також надавати можливість своїм співробітникам зі Сходу переїхати працювати в іншу область. “Нова Пошта” розпочала видавати волонтерам спеціальні промо-коди на безкоштовне відправлення потрібних для армії речей. “Київстар” в екстремальних умовах проводить технічні роботи з відновлення зв’язку на Сході України, щоб українські бійці і жителі Луганської та Донецької областей не були відрізані від цивілізації, не дивлячись на той крах інфраструктури, в якому їм зараз доводиться жити.
Так, в цей складний час йде процес трансформації не стільки в країні, але і в самому суспільстві. Бізнес узяв на свої плечі те, в чому держава поки не є сильною. На даний момент це і є та корпоративно-соціальна відповідальність, якої потребує країна. Дасть Бог, пройде час, ситуація стабілізується, і все знову почнуть білити стіни і озеленювати території.
За матеріалами: http://ubr.ua