
182 млн. доларів – американський театр отримав рекордну пожертву.
Попередній фінансовий рік, який закінчився у липні 2011 р., став урожайним для всесвітньо відомої «Метрополітен-опери». $ 182 млн. від благодійників – це на 50 відсотків перевищило показник позаминулого фінансового року. Зібрати таку суму в жорсткому економічному кліматі – справжнє мистецтво.
Крім того, театру вперше за 7 років вдалося збалансувати бюджет, частково завдяки прибуткам від нового виду діяльності – трансляцій оперних постановок у кінотеатрах. Керівництво театру пішло на такий крок 5 років тому через старіння аудиторії опери та скорочення продажу квитків.
Генеральний директор «Метрополітен» Пітер Гелб вважає, що щедрі пожертви свідчать про визнання досягнень артистів. Внесок донорів – це 43% від операційного бюджету театру.
Девід Дж. Нотт, консультант McKinsey і його дружина Франсуаз Жирар щороку жертвують по 100 тисяч доларів для підтримки нью-йоркського музичного театру. Торік вони надали ще й півмільйона доларів для нової постановки барокової п’єси "Зачарований острів". Крім того, вони заповіли театру "добрий шматок свого майна". "Оновлюймо художню форму, донесімо оперу до нових поколінь глядачів, зробімо її частиною повсякденного життя", – пояснив свій вибір Девід Нотт. Він погоджується з фінансовою стратегією пана Гелба і підтримує його зусилля з "демократизації опери".
«Метрополітен» переживає фінансові труднощі упродовж останніх шести років. Театр був змушений відмовитися від ряду високобюджетних постановок, а також скоротити на 10 відсотків зарплату керівництва. Шість сезонів тому театр узяв на роботу Гелба, щоб він вивів «Метрополітен» із важкої фінансової ситуації. "Якщо ми не можемо привести людей до опери, ми приведемо оперу до народу", – сказав новий директор.
Вистави «Метрополітен» нині транслюються в 1600 театрах 54 країн світу. Аудиторія сягає 3 мільйонів глядачів за сезон порівняно з 800 тисячами в оперному театрі. Пан Гелб повідомив, що кільках тижнів тому «Метрополітен-опера» підписала угоду для HD-мовлення в Італії, на батьківщині оперного мистецтва, а також із Росією, яка має пристрасну аудиторію і є основним постачальником співаків для нью-йоркської сцени.
За матеріалами «The New York Times»