
«Чиста благодійність лишає тебе голим, – сказав дизайнер Ілля Стронґовський в інтерв’ю радіо "Свобода". – Якби ми весь прибуток вкладали у благодійність, ми б і досі лишилися на рівні восьми листівок. «Проект «Добра листівка» заточений під багаторічне стабільне екстенсивне зростання».
Першу партію благодійних листівок Ліля Омеляненко та Ілля Стронґовський віддрукували у березні 2014 року. Сьогодні вони їздять по всьому світу, презентуючи «добрі листівки» на книжкових форумах. За цей час до проекту долучилося багато авторів, готових задарма надавати свої роботи на благодійність.
Від самого початку «Добра листівка» – некомерційний проект і ніхто ніколи не ставив собі за мету на цьому заробити, каже Стронґовський. Але не всі зароблені кошти йдуть на благодійність. Частину спрямовують на розвиток справи, щоб мати змогу в майбутньому зібрати ще більше грошей для хворих діток.
Соціальне підприємство – благодійність із бізнес-планом
На якості листівок благодійники теж економлять – друкуються у найдорожчій українській типографії. За словами Іллі Стронґовського, люди хочуть не лише зробити хорошу справу, але й отримати щось навзаєм. І це «щось» мусить мати пристойний вигляд, аби сподобатися і бути придбаним.
«Власне, на цьому ґрунтується усе соціальне підприємництво в світі. Від типового бізнесу його відрізняє лише мета. Я точно знаю, що модель «доброї листівки» – унікальна. Ми були у Франкфурті на запрошення Франкфуртського книжкового ярмарку і переконалися, що такої моделі у них не представлено. Оскільки ми маємо запрошення на численні світові ярмарки, то дійшли висновку, що і там, в принципі, нічого подібного не існує», – розповідає він.
За словами дизайнера, «Добра листівка» і надалі залишиться суто благодійним проектом, спрямованим на збір коштів для тих, хто цього найбільше потребує. Проте у планах – запуск нових комерційних проектів із цією ідею в основі.
Від листівки до благодійного фонду
Благодійний фонд "Добра Листівка" – унікальна ініціатива, спрямованоана збір коштів через поширення листівок із зображеннями відомих українських художників, дизайнерів та ілюстраторів. Це – перший в історії України проект, коли створюється повноцінний продукт, весь прибуток від якого йде на благодійність. Зокрема, зараз Добра Листівка підтримує організацію "Місія в Україну" в місті Житомирі, що допомагає діткам з особливими потребами.