
В Україні поширюються практики соціальної відповідальності бізнесу, тож у державі назріла необхідність прийняття Національної стратегії СВБ та програми її реалізації. Такої думки дійшли учасники конференції «Національна політика з соціальної відповідальності бізнесу як дієвий інструмент діалогу влади, бізнесу та суспільства», що відбулась у Києві 23 квітня 2012 року.
Ділова громада та експертне середовище висловили впевненість у тому, що питаннями розвитку соціальної відповідальності бізнесу мають перейматися не лише самі компанії, громадські об’єднання ділової спільноти, експертні й міжнародні організації, але й органи державної влади, як це робиться в багатьох країнах світу. Національна стратегія соціальної відповідальності бізнесу в Україні, підготовлена діловою громадою спільно з Мережею Глобального договору ООН в Україні, Центром розвитку КСВ та УСПП, покликана стати підґрунтям для інтеграції основних норм і правил СВБ у діяльність українських компаній, сприяти поглибленню діалогу між владою, реальним сектором і суспільством.
Розглянувши проект Стратегії, учасники конференції вирішили створити міжвідомчу робочу групу, що складатиметься з представників влади, наукового середовища, реального сектору економіки та громадськості. Відповідне звернення буде спрямовано громадським організаціям, об’єднанням ділової спільноти та Кабінету міністрів України. Після завершення цієї роботи ділова спільнота має намір звернутися до уряду з пропозицією затвердити Національну стратегію соціальної відповідальності бізнесу та програму її виконання як документи, які мають надзвичайне значення для соціально-економічного життя країни, її гідного позиціонування у процесах світової, європейської інтеграції, відповідального ставлення до проблем суспільства і довкілля.
"Впадає в око, що розвиток корпоративної соціальної відповідальності в Україні переходить на новий рівень розвитку. Сьогодні бізнес-сектор говорить про національну стратегію і веде діалог із державою щодо її прийняття на державному рівні. В той же час експерти у кулуарах обговорюють підозрілу активність державних чиновників навколо запропонованої стратегії і ризику того, що державні органи влади почнуть «тиснути» на компанії і корпоративна соціальна відповідальність перестане бути їхньою добровільною ініціативою. Окремою тезою під час конференції від декількох спікерів лунало: «корпоративна соціальна відповідальність – це не благодійність». Для мене – це знак того, що бізнес-сектор знову повертається до обговорення термінології, адже в західних теоріях і практиках важливою складовою корпоративної соціальної відповідальності завжди була і залишається корпоративна філантропія (corporate philanthropy), яка передбачає як надання фінансової, так і не фінансової допомоги/підтримки благодійним організаціям шляхом створення корпоративного благодійного фонду, надання грантів, in-kind або pro bono послуг, корпоративного волонтерства тощо. І важливо, щоб компанії про це не забували", – прокоментувала з точки зору сектору благодійності очевидець події, керівник проектів Українського форуму благодійників Дар’я Непочатова.
Фото УСПП