
Для початку з’ясуємо ключове поняття теми, яка розглядатиметься надалі. Отож, вільна енциклопедія «Вікіпедія» подає наступне тлумачення слова, яке на слуху у пересічних громадян ще, певне, з 90-х років минулого століття: «Кри́за — розклад, занепад, загострення (політичних, економічних, соціальних) протиріч, а також переломний момент хвороби, коли стан хворого поліпшується чи погіршується». І якщо криза в державі стосується всіх і кожного, тому в загальному відчувається більш м’яко, особиста криза кожного, пов’язана зі здоров’ям чи погіршенням соціального статусу – сильний удар по особистості, здатний приголомшити, а декого і зламати.
Два роки тому у Хмельницькому благодійному фонді «Хесед Бешт» до вирішення кризових ситуацій у житті клієнтів вирішили підійти по-новому. Спеціально для цього було створено Центр кризового розвитку, який перебрав на себе функції аналітичного органу швидкого реагування, що здатний допомагати людям у критичних ситуаціях. Особливість роботи Центру випливає з головної мети діяльності Хмельницького благодійного фонду «Хесед Бешт»: «Дійти до кожного клієнта й вирішити якомога ширший спектр його проблем». Ідея доволі проста: людині важко допомогти опосередковано, звернувши увагу на одну проблему й не зважати на інші. Комплексний підхід до оцінки важкості стану клієнта й такий самий комплекс дій, щодо подолань кризових явищ його життя – ось єдина вірна запорука успіху допомоги.
Центр кризового розвитку покликаний займатися не лише ситуативними розглядами випадків з клієнтами, але й веде моніторинг клієнтів у подальшому. Криза – річ вперта та підступна, що має здатність давати рецидиви, якщо людина знову лишається на самоті. Тому підтримка людей вже після всіх пережитих негараздів – важлива частина роботи Центру.
Відтак, 5 квітня 2013 року, Центр кризового розвитку провів чергове зібрання клієнтів у Общинному центрі «Тхія». Приємно відзначити, що зараз нагальних кризових явищ, які б гостро стояли перед клієнтами, що знаходяться на обліку Центру, немає. Хмельницький благодійний фонд «Хесед Бешт» пильно слідкує за станом здоров’я цих людей. Адже саме здоров’я та фізичний стан є найбільш вразливим місцем людини, з якого може початися кризова ситуація. Так само Фонд дбає про матеріальну підтримку клієнтів, допомагає вирішувати питання побутового характеру, забезпечує продуктовими наборами та гуманітарною допомогою від інших благодійників.
Зібрання проводила менеджер ХБФ «Хесед Бешт» Людмила Шварцман. Для клієнтів були створені затишні, «домашні» умови з теплим чаєм та печивом. Атмосфера допомогла клієнтам розслабитися, вийти за рамки напруженості, що дозволило їм якомога більше розповісти про свій стан, речі, які їх турбують. Це дозволяє Центру кризового розвитку проводити аналітичний зріз ефективності своєї роботи, відшукати нові шляхи задоволення потреб клієнтів.
Оскільки зовсім нещодавно світ відзначав день веселощів та жартів, для клієнтів продемонстрували короткометражний жартівливий ролик з нарізкою улюблених афоризмів кіноіндустрії радянського часу. Люди мали змогу також поспілкуватися одне з одним, позаяк за час перебування цих людей у Центрі, між ними встановилися теплі товариські стосунки. А це – ще одна запорука того, що кризові явища траплятимуться рідше. Адже коли опускаються руки, головне, щоб вчасно підставили міцне дружнє плече ті, хто знаходяться поруч.