
Країни з розвиненою економікою поступово відмовляються від готівкових пожертв, віддаючи перевагу електронним. Нещодавно журнал “The Chronical of Philanthropy” оприлюднив статистику і тенденції онлайн-пожертв у США, базуючись на даних одного з найбільших світових онлайн-сервісів Network for Good.
Серпень 2015 і 2016: динаміка онлайн-благодійності
Дослідники порівнюють показники аналогічних місяців поточного і минулого років, щоб уникнути сезонних коливань. Так, у серпні 2016 року неприбуткові організації у США отримали на 31% більше пожертв, ніж у серпні 2015-го – майже $240 млн. При цьому кількість онлайн-благодійників виросла на 21%, а кількість їхніх пожертв – на 5%. Отже, американці просто почали віддавати разово більші суми. Усередньому кожен благодійник подарував неприбутковим організаціям $210 упродовж року. Кожна НПО отримала всередньому $7392 завдяки Інтернет-еквайрингу.
Хто і скільки
Більшість американських благодійників (понад мільйон) стають щедрими в Інтернеті не часто – 1-4 рази на рік. І суми їхніх пожертв відносно невеликі, як для США – $50. На другому місці – ті, хто підтримує благодійність у Мережі 5-14 разів на рік, усередньому по $300 на рік. Основну масу американських онлайн-пожертв роблять регулярні благодійники: щотижня вони списують зі своїх рахунків орієнтовно по 30 доларів на користь громадських та благодійних організацій та інших неприбуткових об’єднань.
Коли і для кого
Грудень – місяць найбільшої щедрості. 2015-го рівень пожертв досягнув піку напередодні Нового року. А провальним місяцем став травень. Цікаво, що кількість індивідуальних пожертв розподілена більш рівномірно протягом року, аніж їх сума.
Найчуйніші благодійники до соціальних послуг та доброчинності, яка сприяє освіті й охороні здоров’я. До п’ятірки лідерів за обсягами благодійної підтримки також увійшли міжнародні відносини і національна безпека (!), розвиток молоді. Найменше фінансової підтримки онлайн отримали наукові дослідження: як гуманітарні, так і технологічні.