
Інновації, вплив і масштаби – основні пріоритети заможних благодійників у східно-азіатських країнах
Благодійність в Східній Азії зростає швидкими темпами, а заможні приватні особи підходять до благодійних пожертв все більш стратегічно. Про ці факти свідчать результати нещодавнього дослідження “Стан благодійності в Азії”, проведеного на замовлення HSBC Private Bank.
Наразі в Азії нараховується понад 3,3 мільйони заможних приватних осіб. І хоча дослідження показало, що не всі прояви благодійної діяльності підлягають сьогодні в цьому регіоні звітуванню, проте левова частина тих, хто звітує, намагається підходити до благодійної діяльності з розумінням всіх можливих підходів та наслідків. Адже для багатьох ключовою метою цієї діяльності є досягнення максимальних перетворень та якісного ефекту.
Інновації, вплив і масштаби стають основними пріоритетами для великих донорів з східно-азіатських країн, досвід яких вивчався під час дослідження. До переліку цих країн увійшли: Китай, Гонконг, Сингапур, Індонезія і Філіппіни.
Результати дослідження засвідчили, що рівень залучення до благодійності серед заможних осіб у регіоні, як і раніше, відстає від благодійності на Заході, але він зростає. В одному лише Китаї загальний капітал приватних фондів за рік з 2009 по 2010 рр. подвоївся: з $ 4.96 млрд. він сягнув $ 10.3 млрд. У Сингапурі, де благодійники можуть вилучити 250 відсотків від вартості їхніх благодійних пожертв з оподатковуваного доходу, благодійність зросла більш ніж у два рази за останнє десятиліття. Такого роду податкові пільги, зазначають результати дослідження, мали значний вплив на заохочення азіатів віддавати на благодійність більше.
Рассел Пріор, керівник напряму благодійності в HSBC Private Bank Великобританії, зазначив: “Азіати стають все багатшими та впливовішими на міжнародній арені і, як результат, благодійність зараз впевнено стоїть на порядку денному. У всіх країнах регіону, де впроваджуються різні моделі благодійності – від формальних грантів до ринково-орієнтовних рішень – благодійність перетворюється у далекоглядну та стратегічну діяльність, яка, в свою чергу, породжує потребу в її професійному управлінні. Майбутнє благодійності сьогодні розглядається як активне залучення приватних осіб та сімей до роботи своїх фондів, які сфокусовані на примноженні ресурсів та співпраці з різними зацікавленими сторонами для досягнення довгострокових і стійких результатів у суспільстві”.
На думку дослідників, навчання азіатських благодійників може стати набагато крутіше, ніж на Заході. Адже, враховуючи кількість наявної літератури та інформації про стратегічну благодійності, місцеві благодійники можуть просто “перестрибнути” етап чекової благодійності (коли просто виписується чек на будь-яке звернення про допомогу), та спрямувати відразу свої зусилля на венчурну або стратегічну благодійність.
З повними результатами дослідження можна ознайомитися тут.