
Філантропія заможних людей в різних регіонах світу: рейтинг від відомого банку
Грунтуючись на результатах опитування більше 400 власників великих активів (понад 5 млрд. доларів), приватний банк BNP Paribas Wealth Management склав Індекс індивідуальної філантропії – 2014 (The BNP Paribas Individual Philanthropy Index 2014), який оцінює благодійну активність багатих людей у чотирьох регіонах планети за кількома ключовими параметрами: (1) розміри пожертвувань, (2) використання інновацій для підтримки суспільно значущих ініціатив, і (3) пропаганда соціальних перетворень.
Згідно з індексом-2014, США, Європа і Азія наблизилися до ідеалу філантропії більш помітно, ніж Близький Схід, який в силу культурних особливостей менш активно обговорював добрі справи в публічному просторі. У підсумку, з 100 можливих балів США набрали 53,2, Європа – 46,3, Азія – 42,4, а Близький Схід – 29,4. Чим вищий бал регіону, тим більше пожертвування, і тим помітніше прогрес в освоєнні інновацій, призначених для оцінки результатів та ефективного управління благодійними ресурсами.
Також з’ясувалося, що в Європі, Азії та на Близькому Сході заможні люди охоче підтримують екологічні ініціативи; в США і на Близькому Сході – приділяють підвищену увагу соціальній сфері та проблемам дискримінації; а в Європі – активно дбають про культурну спадщину.
Що стосується мотивації, то американці та представники Близького Сходу вибирають одержувачів допомоги, керуючись «власними враженнями» і «особистими (тематичними) уподобаннями» (22% і 29% респондентів відповідно), азіатські благодійники «виконують обов’язок перед суспільством» (19%), а європейці частіше за інших говорять про «альтруїзмі» (22%).
Важливо, що філантропи орієнтуються на довгострокову та середньострокову перспективу. Самими терплячими виявилися багаті люди Близького Сходу – вони готові чекати стійких суспільних змін більше 25 років, а донори Азії, США та Європи, в основному, обмежуються періодом в 10 років.
Міркуючи про природу філантропії, керівник Сінгапурського фонду місцевих співтовариств (The Community Foundation of Singapore) Лоренс Лієн (Laurence Lien) акцентує увагу на морально-етичній стороні питання: «Філантропія – це не тільки гроші. Йдеться про розвиток громадянського суспільства, в якому люди підтримують тих, хто трохи відстає». А Шарлот Дофін (Charlotte Dauphin), глава штаб-квартири торгової компанії Trafigura Beheer BV в Нідерландах зазначає: «Філантропія актуальна завжди. Чим довше ми закриваємо очі на гострі соціальні проблеми, тим більше зусиль потрібно для їх вирішення».
Джерело: Дайджест публікацій міжнародного філантропічного співтовариства, Вип. 7 (49), липень 2014 р.