
Університет Вальдена (The Walden University, Міннеаполіс , США) опублікував Звіт про ефективність соціальних перетворень – 2013 (2013 Social Change Impact Report), в якому визначено шість типів «агентів суспільних змін», які діють у восьми країнах світу – в США, Канаді, Німеччині, Йорданії, Індії, Китаї, Мексиці і в Бразилії (всього 9000 респондентів). Агенти відрізняються за ступенем залученості в процеси розвитку суспільства, по мотивації, і по вибору проблем, які хвилюють активістів найбільше.
1. Ультра-віддані справі реформатори – діють у самих різних сферах життя, вірять у свої сили, активно шукають однодумців в соціальних мережах, і присвячують час громадській роботі з великим задоволенням. Значна частина агентів в цій групі (71%) високо цінує особисту участь у соціально значимій діяльності, а 74% – вважають таку роботу важливою частиною свого життя.
2. Віруючі благодійники. Для цих людей головним джерелом мотивації є саме віра, а не робота, школа, університет і т.п. Ці агенти, як правило, старше інших респондентів, не захоплюються віртуальним спілкуванням, вважають добрі справи своїм моральним обов’язком, і подають гідний приклад дітям і близьким. Серед них три чверті респондентів (75%) повідомили про те, що прагнення до позитивних змін пропагує їх релігія, 92% – як мінімум раз на місяць беруть участь у благодійній роботі своєї церкви, і всього лише 23% – надихаються інформацією на веб-сайтах.
3. Соціально-відповідальні споживачі – воліють купувати товари й користуватися послугами компаній, які вносять вклад у розвиток суспільства і піклуються про екологію (91%). Ці агенти небайдужі до проблем соціальної справедливості і є прихильниками природоохоронних ініціатив. Це вони обговорюють місцеві проблеми і долі світу в соціальних мережах. Більшість опитаних у цій групі (81%) виступають проти дискримінації, і 76% – вважають проблеми екології найбільш актуальними.
4. Прихильники конкретних суспільних справ або акцій – включаються в роботу (як правило, на базі школи або на робочому місці), щоб забезпечити успіх конкретних соціальних перетворень. У порівнянні з іншими агентами вони більш прагматичні, та перед особистою участю найчастіше віддають перевагу пожертвуванням або наданням безоплатних послуг.
5. Випадкові прихильники – зазвичай приєднуються до місцевих акцій, але не вважають подібну діяльність справою всього життя. Деякі вітають особисту участь (27%) , і включаються в громадську роботу як мінімум один раз на місяць (24 %).
6. Глядачі – можуть підтримувати ініціативи тим чи іншим способом, але, як правило, не вірять у те, що їх особиста участь (як реальна, так і віртуальна) здатна вплинути на життя спільноти. До місцевих акцій приєднуються лише 9 % респондентів у цій групі.
«Кожна людина в стані посприяти позитивним змінам – великим чи малим, місцевим або глобальним. У ході дослідження ми визначили типи людей, які виконують важливу роботу по всьому світу… Вивчивши особливості цих груп, ми запропонували новий погляд на подібності та відмінності агентів соціальних змін», – так прокоментувала результати роботи Синтія Баум (Cynhia Baum), президент Університету Вальдена.
Джерело: Дайджест публікацій міжнародного філантропічного співтовариства, № 3 (45), березень 2014 р.