
Бухгалтерська школа для благодійних організацій: підсумки і плани
Перший цикл тренінгів для фінансистів благодійних інституцій відбувся у Києві 2-4 лютого 2016 р. Бухгалтерська школа стане постійним проектом Українського форуму благодійників.
2-4 лютого 2016 року Києві 20 учасників Школи «Фінансове управління в благодійних організаціях» вчилися ефективно вести благодійну бухгалтерію відповідно до нового Податкового кодексу. Школу організував Український форум благодійників в рамках своєї постійної програми «НА ВЧИСЬ». Учасників добирали на конкурсній основі, адже навчання цього разу для них було безкоштовним. Фінансову підтримку Школі надав Фонд Східна Європа.
"Фонд Східна Європа заснований 8 років тому. За цей час нам вдалося зробити дуже багато. Велика частина цього успіху – це ефективна та якісна система управління фінансами, яку ми крок за кроком впроваджували, використовуючи кращі міжнародні стандарти в українській громадській організації. Ми дуже хочемо передати цей досвід іншим, для того, щоб громадський сектор став більш професійним та підзвітним. Ми підтримали проведення Школи фінансового менеджменту для благодійних організацій, вшановуючи пам‘ять фінансового директора Фонду, Оксани Коваль, якої не стало у 2015 році. Ми розуміємо, наскільки важливо інституційно розвивати громадські організації, тому будемо продовжувати роботу в цьому напрямку. Наступну ініціативу плануємо вже на цю весну", – розповів Віктор Лях, президент Фонду Східна Європа, вручаючи сертифікати про завершення тренінгу.
Про Школу
Автор Школи – Юлія Кірсанова, відомий тренер, бухгалтер, аудитор, фінансист, автор дистанційних курсів фінансового менеджменту в неприбуткових організаціях, яка постійно надає експертну підтримку навчальним заходам і видавничим проектам Українського форуму благодійників, а також виступає експертом онлайн-консультації УФБ для благодійних фондів та організацій.
Тренерами Школи також виступили голова правління благодійного фонду «Ініціатива» Тетяна Іваніна, адвокат-практик і консультант Фонду братів Кличків Тетяна Борісенко, а також фінансовий менеджер Українського форуму благодійників Юлія Дьомочкіна.
Місія бухгалтерської школи – посилити управлінський потенціал благодійних організацій. Тож слухачів ознайомили з податковими новаціями, відповіли на запитання. Школа носить практичний характер. Закінчивши курс, слухачі виходять із розумінням логіки управління фінансами благодійної організації та з відпрацьованими практичними навичками: від складання бюджету проекту до звітування.
Основні питання Школи «Фінансове управління в благодійних організаціях» у лютому 2016
Найбільше уваги в курсі було присвячено таким питанням:
– зміни в статутах БО у 2016 році;
– умови перебування у реєстрі неприбуткових організацій України;
– фінансова звітність БО;
– особливості складання кошторису БО;
– особливості бухгалтерського обліку БО;
– відображення нецільової благодійної допомоги у формі 1-ДФ;
– майстер-клас зі складання бюджету проекту.
Відгуки організаторів та учасників
«На тренінгу обговорювалися складні питання діяльності благодійних фондів, оподаткування, обліку та менеджменту. Більшість учасників висловлювала бажання подальшої участі у подібних заходах та необхідності організації онлайн-курсу. Майбутнім учасникам пораджу приходити на тренінг із документами, щодо яких маєте запитання: так зручніше аналізувати ризики», – говорить Юлія Кірсанова, автор і головний тренер Школи.
«Нині багато питань стосується надання адресної благодійної допомоги, зокрема учасникам АТО. Ми розібрали всі нюанси цього процесу для того, щоб благодійні організації не наражалися на податкові ризики, і при цьому могли прозоро звітувати перед донорами, державою, громадськістю», – згадує Юлія Дьомочкіна, фінансовий консультант Українського форуму благодійників.
«Напередодні звітної кампанії за підсумками року Школа стала справжнім подарунком. Поглиблений курс фінансового менеджменту неприбуткових організацій, з акцентом на податкові ризики, новації в Податковому кодексі щодо БО, складанням приблизного кошторису організації на рік, що включає проводки і операції, робота з валютою (в рамках міжнародних грантів), бюджетування проектів, правові аспекти діяльності БО, первинна документація і облік бенефіціарів гуманітарної допомоги, реальні ситуації з практики колег з інших благодійних фондів та способи їх вирішення, і багато-багато іншого … Організатори і викладачі Школи дали нам знання, завдяки яким ми сформуємо в Україні професійний благодійний сектор», – відгукнувся Петро Тівіков, виконавчий директор Міжнародного благодійного фонду «Колиска миру».
«Коли володієш інформацією про «підводні камені» – уникаєш помилок. А ще важливо знати про можливі ризики, які тягнуть за собою ті чи інші фінансові рішення». «Дуже важливо було дізнатися про зміни в нашому надмобільному законодавстві. Не лише дізнатися, а й зрозуміти, «з чим його їдять», – підсумували новий досвід учасники Школи «Фінансове управління в благодійних організаціях».
Відповіді на запитання щодо бухгалтерії благодійних організацій ви можете безкоштовно отримати, скориставшись онлайн-консультацією УФБ.