
Благодійність у сучасному Казахстані: творіння благ чи ухиляння від податків?
У блозі громадського фонду "Підтримка" про реалії та чутки благодійності в Казахстані та поради кожному.
Благодійність – стара казахська традиція, що отримала в наші дні кілька незвичайне забарвлення. Творити благо в Казахстані вважалося належним і почесним і належало кожному: від баїв і біїв до звичайних людей. Баї і бії зводили на свої кошти мечеті. Прості люди роздавали одяг і їжу нужденним, завжди подавали милостиню і всіляко дбали про юродивих.
Навіть ідеологія радянських часів не змогла викорінити багатовікові традиції допомагати знедоленим. Із початком перебудови доброчинності потребували не лише конкретні люди, а й уся країна: брак необхідних медикаментів у більшості лікарень, сплеск гострих соціальних проблем, таких, як наркоманія – це далеко не повний список виразок пострадянського суспільства.
Першими благодійниками в сучасному Казахстані стали зарубіжні некомерційні організації. Вони не тільки надавали необхідну в ті часи гуманітарну допомогу, а й давали гранти молодим талантам, підтримували вчених. Новоспечені казахстанські олігархи швидко перейняли зарубіжний досвід: свої благодійні фонди організували Володимир Потанін і Михайло Прохоров. Слідом за філантропами – трендсеттером потягнулась і більшість: незабаром ті чи інші благодійні програми стали з’являтись у більшості російських великих компаній. Корпоративні видання стали майоріти фотографіями співробітників, які приїхали з подарунками в дитячий будинок або хоспіс, продовольчі супермаркети почали виділяти кошти на ремонт шкіл до 1 вересня, а кошти від покупки памперсів або звичайного пакета стали переказуватися на спеціальні акції допомоги дітям та інвалідам.
Злі язики відразу ж угледіли в такому розквіті філантропії і відхід від податків і банальну можливість засвітитися. Мовляв, легше допомогти раз на рік дитячому будинку, ніж платити величезні податки. І який чудовий інформаційні привід заявити про себе засобам масової інформації!
Так що ж таке сучасна російська благодійність: милосердя від чистої душі чи комерційна вигода у поєднанні з піаром? Нехай кожен вирішує це для себе сам. Унікальність благодійності саме в можливості вибору: пожертвувати або відмовитися. А ще пам’ятайте, що благодійність – явище не тільки середовища олігархів і мегакорпорацій. Ви можете допомогти дитині з неблагополучної родини Вашого під’їзду або купити буханець хліба волоцюзі. Творіння блага залежить не від масштабу вкладених коштів, а від чистоти серця і Вашого небайдужості.