
Людина приходить у цей світ учитися. А чого ми повинні навчитися? Що між нами спільного? Чого ми повинні позбутися?
Перше, що при народженні дитини перевіряють лікарі – хапальний рефлекс. Якщо дитині дати в руку палець – вона міцно його вхопить. А при спробі забрати палець дитина плаче. І це не що інше, як вроджений егоїзм. Ми вже прийшли сюди з бажанням брати і небажанням віддавати.
Як навчитися не бути егоїстом? Адже ми не святі! Так, не можна в матеріальному світі весь час віддавати. Адже у нас є елементарні потреби: ми хочемо їсти, пити, десь спати, у щось одягатися, ми хочемо бути коханими. Як усе це поєднати? Як кажуть: "Життя – це постійний пошук балансу".
Тому потрібно навчитись і задовольняти свої потреби, і розвиватися духовно.
А як боротися зі своїм егоїзмом? Потрібно розвивати в собі протилежну рису – щедрість! Аналогічно цьому ми боремося з темрявою, вмикаючи світло.
Деякі релігії прямо визначають деякий відсоток від доходу, який необхідно пожертвувати.
Наприклад, у Ведах ідеться про певні особливі дні. Вони називаються "екадаші". Це 11-а доба зростання Місяця і 11-а доба нисхідного Місяця. У ці дні рекомендується утриматися від зернобобової їжі, менше думати про матеріалістичні справи, більше мислити про духовне і в робити пожертвуви.
Вважається, що дотримання екадаші чинить сильний вплив на свідомість і долю людини. Наші минулі гріхи "згорають" у вогні духовної практики. Це дає можливість вийти за рамки долі. Багато страждань, які ми повинні були випробувати по кармі, пройдуть у легшій формі або видозміняться. Так, наприклад, серйозна хвороба може пройти як переляк. Руйнування організму може бути замінене на руйнування будинку. Смерть – на прийняття чернецтва.
У Ведах сказано, що, віддаючи, людина отримає в різних випадках у 10-1000-кратному розмірі, за обов’язкової умови, якщо жертвує безкорисливо.
Аналітичний відділ компанії "Форд" налічує тисячі людей по всьому світу. Вони аналізують автомобільний бізнес і не тільки. Деякі висновки зроблені ними повністю збігаються з релігійними вченнями. Наприклад, вони помітили, що будь-який бізнес, проходячи певні етапи розвитку, застосовуючи правильний менеджмент, доходить до певної фінансової "стелі". І далі, що не роби, як не рекламуй, усі зусилля приводять, в кращому разі, до того, щоб залишитися на досягнуту позиції.
Подолати цю "стелю" і зробити прорив у розвитку компанія може тільки в тому випадку, якщо вона витратить на благодійні цілі не менше 10% від свого прибутку. І це доведено на практиці багатьма всесвітньо відомими компаніями.
Тож якщо вас не влаштовує рівень ваших доходів, ви затримуєтеся на роботі, берете її додому, десь працюєте і нічого не змінюється – просто почніть безкорисливо жертвувати частину своїх доходів на благі цілі. І ваш достаток перейде на наступну сходинку розвитку.