Український форум благодійників - Розвиваймо благодійність разом
Головна    Благодійні аукціони
 

Благодійні аукціони

ОПИТУВАННЯ
Стандарти ведення благодйної діяльності в Україні
МИ НА FACEBOOK

Як організувати благодійний аукціон?

Ви плануєте провести благодійний аукціон, але не знаєте, з чого розпочати? Нижче ми узагальнили поради тих, хто має неабиякий досвід проведення цих заходів в Україні.

Робимо вибір: “тихий” або “живий” аукціон
 
Наразі існує два основні підходи до організації благодійних продажів: “тихий” та “живий” аукціони.
 
Тихий аукціон у світовій практиці є популярнішим засобом збору коштів, тому що він легко організовується та вимагає мінімальних організаційних витрат. Під час організації тихого аукціону заздалегідь публікується каталог лотів, які виставляються на аукціон, з їхньою початковою ціною. Каталог розповсюджується серед потенційних учасників. Під час заходу учасники аукціону письмово надають власні цінові пропозиції, які оприлюднюються також у письмовій формі. По закінченню терміну проведення аукціону перемагає найвища запропонована ціна.
 
Значний досвід організації та проведення саме тихих аукціонів мають Український католицький університет та Києво-Могилянська академія.

Живий аукціон - попри вищу затратність, усе ж таки найпопулярніший в Україні. Організація цього аукціону вимагає збереження всіх правил та створення певного антуражу:
  • вибір місця проведення (яке має відповідати цілям аукціону та публіці, на яку він спрямований);
  • запрошення професійного ведучого та розробка сценарію;
  • підготовка презентаційних матеріалів про лоти,  виставлені на торги;
  • визначення стартової ціни;
  • визначення кроку аукціону;
  • запрошення потенційних учасників.
     
“Піонерами” у проведенні найбільш касових благодійних аукціонів є Благодійний фонд Олени Пінчук “АнтиСНІД”, рестораторка Маргарита Січкар, фонд Братів Кличків тощо.
 
Отримання лотів для благодійного аукціону

Чи не найбільш дорогими витратами разом із орендою місця для проведення аукціону є залучення лотів для продажу. Існує кілька підходів для отримання лотів для благодійного аукціону.
 
  • Предмети типу second-hand. Поговоріть із друзями, родичами та колегами по роботі. Можливо, вони можуть надати Вам речі, якими більше не користуються. Також можна попросити елітний секонд-хенд у вітчизняних зірок культури, спорту або у відомих політиків. Предмети повинні бути в доброму та, бажано, запечатаному стані.
  • Корпоративні пожертви. Зверніться до місцевих бізнес-компаній та попросіть їх пожертвувати власну продукцію для благодійного аукціону. Зі свого боку, Ви можете запропонувати їм безкоштовну рекламу в день проведення аукціону та будь-які інші рекламні послуги.
  • Купівля лотів. Купіть самостійно лоти на розпродажі або за спеціальною домовленістю за найнижчою ціною та продайте їх за ринковою. Ця стратегія є найбільш ризиковою, вона може “з'їсти” Ваш прибуток (особливо якщо будь-який лот буде проданий нижче ціни покупки). Ви повинні встановити мінімальну ціну, щоб цього не сталося.

Від того, які лоти Ви отримуєте, залежить кінцевий результат Вашого аукціону. Не бійтеся звернутись за лотом до місцевих підприємств, спортивних команд та знаменитостей.

Публічність

Щойно визначено місце проведення та лоти, слід зайнятися забезпеченням аукціону його потенційними учасниками. Є багато шляхів популяризації інформації про аукціон:
  • розповсюдження прес-анонсів у медіа;
  • поширення буклетів у громадських місцях (у ресторанах, магазинах, на виставках тощо);
  • використання онлайн ресурсів та соціальних мереж.
Чим більше людей знають про аукціон, тим більша вірогідність його успішного проведення. Саме відсутність потенційних учасників аукціону є одним із найбільших ризиків проведення аукціонів в Україні. Адже кількість людей, готових витрати власні гроші на аукціон, дуже обмежена, а кількість аукціонів щорічно зростає. Тому останнім часом з'являється багато випадків невдалих результатів або навіть зривів аукціонів. І забезпечення потенційних покупців — найскладніше завдання для українських благодійних організацій.
 
 
День аукціону

Цей день має бути ретельно продуманим. Гарною ідеєю є поширення буклетів про хід проведення аукціону гостям на вході до приміщення, де відбуватиметься захід. Важливо, щоб буклети містили інформацію про
правила проведення аукціону, про кроки аукціону та методи оплати за лоти.

Залежно від місця проведення аукціону та розміру лотів, Ви можете приймати платежі і дозволити переможцям забрати свої речі відразу після аукціону. Як альтернатива - організувати доставку або вказати місце, де можна забрати предмети великого розміру.

Благодійні аукціони можуть бути чудовим способом зібрати багато грошей. Проте головне завдання — не потрапити в мінус (щоб Ваші видатки на організацію не перевищили прибутки)!
 
Тому, готуючись до заходу, знайдіть час ознайомитися з порадами та досвідом тих, хто їх уже організовував!

 

 
 
ПІДПИСКА
на електронні видання Форуму
"Хроніки благодійності" та "ФІЛАНТРОскоп"
 
 
Оберіть, будь ласка, категорію підписувачів, до якої вас віднести:
  • Виділити всі
 
 
 
 
 
 
ЧЛЕНИ УКРАЇНСЬКОГО ФОРУМУ БЛАГОДІЙНИКІВ