
«Біржа Доброчин» представила унікальний сервіс в Україні
23 лютого на 4-й Міжнародній конференції Українського форуму благодійників «Благодійність 2020: бачення і стратегія розвитку» (Київ) учасникам був представлений новий унікальний сервіс. «Біржа Доброчин» (повна назва – «Перша національна біржа благодійності, соціального інвестування та підприємництва Доброчин») продемонструвала, як за допомогою реалізованого спеціального функціоналу на платіжному терміналі QIWI можна вирішити декілька значних ризиків у сфері благодійності.
По-перше, ризики при перерозподілі пожертвувань жителів. Донині єдиним способом збору пожертвувань через платіжні термінали було встановлення благодійною організацією або фондом власної «кнопки». Всі пожертви від мешканців надходять у такому випадку до їхнього «загального казана», і далі перерозподіляються на ті чи інші заходи за внутрішніми процедурами. Саме ця процедура перерозподілу містить значні ризики зловживань, і значною мірою впливає на формування негативного ставлення мешканців до фондів у цілому. Для зниження ризиків рекомендується проводити цю процедуру колегіально (правлінням, спеціальними комісіями тощо), також вітаються й інші форми прозорої та відкритої діяльності. Реалізований функціонал дозволяє донору самому давати вказівку, вводячи на терміналі номер конкретної заявки, проекту або програми, яку він бажає підтримати. Всі номери заявок, проектів і програм відкрито публікуються на сайті «Біржі Доброчин», там же відбиваються і всі надходження за ними. Таким чином, сам житель вказує мету для свого пожертвування, обходячись без "посередників" для використання своїх коштів. Це особливо важливо, коли проблема для мешканця зрозуміла і важлива, а фонд або організація – малознайомі.
По-друге, це доступ різноманітних фондів, організацій та просто ініціативних груп, які активно створюються на форумах і в соціальних мережах, до місцевих ресурсів за допомогою платіжних терміналів. Як відомо, мережі платіжних терміналів є комерційними підприємствами, розрахунок беззбитковості яких змушує визначати мінімальні обсяги надходжень за місяць. Це може бути і 30 тис. грн., при цьому мережі тяжіють до обслуговування клієнтів із мільйонними оборотами. Такими оборотами володіють одиниці благодійників, відповідно більшість фондів і організацій просто не мало доступу до однієї з найбільш зручних для мільйонів жителів платіжних систем. Тепер, після проходження ідентифікації (як юридичної або фізичної особи), такий доступ зможуть отримати тисячі активних та відповідальних осіб. Діапазон доступу досить широкий – від конкретних проектів до своїх «гаманців» у системі. При цьому не відбувається «перевантаження» терміналу тисячами нових кнопок – використовується всього одна кнопка «Доброчин», що зручно для оператора. В даний час цей функціонал доступний уже на 700 платіжних терміналах QIWI по всій Україні. Готовність до співпраці висловили ще кілька операторів і очікується в цьому році 10-12 тисяч платіжних терміналів, які підтримують функціонал «Доброчин».
Ще одним вагомим плюсом запропонованого сервісу стало рішення QIWI про відмову від комісійних щодо цих благодійних переказів, що стало яскравим проявом корпоративної соціальної відповідальності цієї марки. Таким чином, перераховуючи навіть 1 гривню на конкретну заявку про допомогу нужденному, Ви можете бути впевнені, що на його заявку будуть зараховані всі 100% вашої суми.
Більш докладно з новим сервісом, процедурою підключення і роботою «Біржі Доброчин» можна ознайомитися на сайті www.dobrochin.org.