
Коли люди, об’єднані спільною роботою, мають спільні хобі поза офісом – це розвиває і кожного співробітника зокрема, і компанію в цілому. Коли вони залучають до своїх активностей родини і друзів, це зміцнює стосунки з близькими і дозволяє краще пізнати колег. Коли ж у вільний час усі ці люди допомагають тим, кого навіть не знають, – це змінює країну і світ на краще.
Марина Козленко, ініціатор корпоративного бігового клубу в компанії EY в Україні, розповідає про те, як за кілька місяців із нею та іншими співробітниками відбувалися ці зміни.
Як усе почалося
Під час одного з марафонів я зустріла колегу. Ми працюємо в одному офісі та не знали, що обидві захоплюємося бігом. Потім з’ясувалося, що любов до індивідуальних пробіжок і до благодійних забігів в EY об’єднує не тільки нас. Тож, ми подумали: а чому б не робити це разом? Наш перший корпоративний забіг відбувся цього літа на Трухановому острові. Захід анонсували як родинний, тож співробітники привели свої другі половинки. Охочі пробігли 5 км, а решта тим часом готувала пікнік для всіх. Потім ми вийшли на рівень благодійного «Пробігу із вірою в серці», готуємося до Wizz Air Kyiv City Marathon 2015.
Зараз у клубі близько 20 активістів. Це переважно молоді люди. В останньому марафоні брала участь дитина співробітниці. У планах – спільні тренування, лекції фахівців зі спорту та фітнесу в офісі, регулярна участь у благодійних пробігах у Києві та області, розширення кола колег-бігунів та залучення членів їх родин.
Як створити біговий клуб у Вашій компанії чи організації
Передовсім потрібен ініціатор, готовий подати ідею і взяти на себе організаційні моменти. Бажано знайти 1-2 співробітників, які розділять це прагнення з Вами. Заплануйте перший спільний захід, який не потребує складної координації (пробіжка, пікнік). Якщо Ви працюєте у великій компанії, залучіть HR-менеджера, секретаря – людину, яка зробить корпоративну розсилку і, можливо, підкаже додаткові інструменти залучення до бігового клубу. Якщо у Вас маленький офіс, то достатньо почепити оголошення на кухні, де залишити пусті рядки, щоб колеги могли записатися на спільну акцію. Вкажіть контактну особу і її телефон, e-mail.
Далі шукаємо анонси пробігів у своєму місті, запрошуємо членів клубу, реєструємося. Більшість організованих бігових акцій відбувається в теплу пору року. Щоб до весни ентузіазм не згас, продовжуйте зустрічатися, будуйте спільні плани, шукайте однодумців.
Добре, коли компанія підтримує спортивні та благодійні ініціативи співробітників. В EY діє програма Wellness, покликана збалансувати офісне і особисте життя. Зараз нам компенсують внески за участь у марафонах. В інших філіях є практика оплати професійних тренувань, сподіваюся, у нас це також незабаром буде.
Антипоради
Біговий клуб створити просто. Це не потребує витрат. Щоб бігати, не потрібна спеціальна форма, спорядження, транспорт тощо. Навіть якщо ви самостійно оплачуєте внесок за участь у марафоні, це в середньому коштує близько 100 грн – підйомна плата за здоров’я і проведення часу в компанії небайдужих людей із активною життєвою позицією. Але для того, щоб біговий клуб став популярним серед співробітників, не варто робити кількох речей:
1. Не ставте жодних обмежень за віком, станом здоров’я, спортивним досвідом тощо. Клуб має бути відкритий для всіх, кому цікавий біг.
2. Не заявляйте одразу участі в ультрамарафонах. Почніть з простого, щоб кожен зміг відчути себе переможцем.
3. Не ставте за мету виграти першість. Біг – це передовсім процес.
4. Не забувайте розминатися перед бігом. Так уникнете розтягнень і травм, залишивши від заходу виключно позитивні враження.
Щоб благодійний марафон був успішним, і хотілося це повторити, важливо:
1. Щоб кожен учасник розумів, до якої саме доброї справи він долучається, і отримав подяку за участь.
2. Крім власне пробігу потрібна розважальна програма: спільний танець, майстер-класи, пікнік або чаювання тощо.
3. Наприкінці заходу варто підвести риску: нагородження найкращого бігуна або команди, вручення сувенірів, спільне фото. Розмістивши спільне фото у соціальних мережах, ви розширите аудиторію і заохотите друзів бігунів приєднатися до ваших заходів у майбутньому.
Про EY
Компанія EY (раніше – Ernst&Young) — одна з найбільших у світі міжнародних компаній, що надають аудиторські, консультаційні, податкові та юридичні послуги, а також послуги з супроводу угод. Понад 212 000 співробітників EY працюють у більш ніж 150 країнах світу. Штаб-квартира глобальної компанії знаходиться в Лондоні.
Історія EY починається у 1903 році, в Україні – з 1991. Нині в Україні один офіс EY у Києві, в якому працює понад 400 фахівців.
Спілкувалася Леся Ярошенко