
Ця інформація є попередніми підсумками і не є описовим річним звітом організації
Поліна Нюхіна, директорка УФБ

У лютому 2020 року ми провели Майстерню майбутнього для благодійного сектору. Формат Майстерні надав учасникам можливість усвідомити головні зв’язки та фактори, що керували “допандемічним” сектором благодійності. Факторами, що впливають на діяльність благодійників виявилися: культура благодійності, шахрайство, законодавство, прозорість/стандарти/довіра, міжсекторальна співпраця, професіоналізм. А найбільшими потребами організацій названо: професіоналізм; ресурси( у тому числі і людські); сприятливі умови надання грантів; загальноекономічні чинники; законодавство; боротьба з шахрайством; прозорість/стандарти/довіра. Таким чином, завдяки учасникам Майстерні, УФБ отримало зріз думок та потреб сектору на лютий 2020 року.

На початку березня разом з Coca-Cola HBC організували фотовиставку творів-переможців конкурсі “Щаслива планета”. Фотовиставка зібрала світлини як професіоналів, так і аматорів з усієї країни. До її створення долучилися пересічні українці, які захоплюються фотомистецтвом і турбуються про майбутнє Планети Земля. Протягом двох тижнів працівники компанії мали можливість милуватися творчими поглядами українців на Цілі сталого розвитку, благодійність та відповідальне споживання, Виставка мала б мандрувати далі Ураїною і ми оголосили збір заявок від міст, що бажали її експонувати, але Уряд увів локдаун.

Після оголошення локдауну, разом з Громадським простором ми провели онлайн опитування для виявлення термінових потреб організацій громадянського суспільства. Результати опитування дозволили донорам та бізнесу переглянути формати та розмір їх підтримки для благодійних та громадських організацій. Зворотній зв’язок від учасників опитування довів, що воно мало і психологічний вплив: спершу відповідаючи на питання, а потім вивчаючі відповідь колег, люди відчули, що вони не самотні, їх проблеми не є чимось унікальним, і вони можуть знайти підтримку в однодумців.

Криза традиційна згуртувала суспільство, у квітні 2020 року дуже швидко з’являлися благодійні ініціативи. Щоб добрі справи не загубилися у інфо-просторі, УФБ, як лідер галузі, замапував їх на спеціально створеній Карті благодійності 2.0. Завдяки Mavericks Agency Карта має розділ Інфографіка , який дозволяє ранжувати “антиковідіні” благодіні ініціативи за регіоном, надавачами та отримувачами. Тоді ж з’являється і “карантинне лого” УФБ. Прибравши промінчики з традиційного сонечка, ми підтримали заклики до соціального дистанціювання та зменшення контактів з метою подолання епідемії. Команда УФБ працювала віддалено з кінця березня до початку вересня, тому ми щиро раділи, коли Google for non profits оголосив про відкриття пропозиції для України і відразу же нею скористалися. Ще протягом 2020 року ми відкрили для себе спеціальні ршення Canva та Grammarly для неприбуткових організацій.

Команда УФБ у квітні-травні 2020 року оперативно надавала необхідну підтримку, як учасникам, так і всій благодійній спільноті в рамках безкоштовної он-лайн консультації та спеціальних публікацій на сайті. Завдяки Videomatica благодійні фонди та соціальні ініціативи отримали доступ до безкоштовного створення відео-роликів і можливість залучати нові аудиторії. Протягом 2020 року було створено близько 300 сучасних благодійних роликів для різних організацій. Програму планується продовжити і у 2021 році.

В липні 2020 року на запрошення Секретаріату КМУ разом з платформою dobro.ua УФБ став координатором створення та обговорення розідлу “Міжсекторальна співпраця” Національної стратегії розвитку громадянського суспіільства. Обробка пропозицій та обговорення тексту документу тривала до кінця року. Проведено понад 10 сесій групових регіональних обговорень у форматі “Світове кафе”, опрацьовано понад 100 пропозицій від представників громадянського суспільства та урядовців до розділу, і понад 2000 до тексту документу загалом. Готовий документ, прийнятий на найвищому державному рівні, створить засади та підстави порозуміння і спіівпраці між сектором благодійності, державою та іншими стейкхолдерами на наступні п’ять років.

У серпні та вересні 2020 року за підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні ми провели 8 регіональних тренінгів щодо впровадження стандартів у діяльність благодійних та громадських організацій. Ще у 2019 УФБ долучилося до створення Рекомендацій щодо стандартів якості та належного врядування, на базі яких було розроблено матеріали тренінгового курсу (онлайн та офілайн). Онлайн-навчання зі стандартів якості для благодійних та громадськиї організацій можна пройти на платформі Prometheus та отримати сертифікат. Нагадаємо, що три базові стандарти якості для усіх організацій громадянського суспільства це: належне врядування; прозорість та підзвітність; етичний підхід.

У жовтні 2020 року завершилося трансформування проекту Національний Рейтинг благодійників Змагальний компонент Рейтинга, хоча і сприяв активності фондів, але був роз’єднуючим фактором. Адже у змаганнях завжди є незадоволені. Карта благодійності, у яку трансформувався Рейтинг, навпаки об’єднала всі фонди, що мають головними цінностями прозорість та підзвітність. Таким чином, УФБ перетворює коло конкурентів у коло однодумців, збираючі на Карті благодійності всіх, хто добровільно оприлюднює податкові звіти. 56 фондів оновили інформацію про себе у 2020 році, задекларувавши 814,469,213 грн витрат на благодійність у 2019 році. Оновлення Карти благодійності розпочнеться з березня 2021 року, коли благодійній організації відзвітують доходи та видатки у Державну податкову службу.

В листопаді 2020 року УФБ святкував 15 років. У зв’язку з епідемією та обмеженнями урочистих заходів не проводилося, адже ми дбаємо про здоров’я усіх наших друзів та партнерів. Тому святкування відбувалося онлайн протягом місяця: ми згадували минуле, прймали вітання від міжнародних та українських партнерів. Віримо, що УФБ відсвяткує і повноліття, і наступний ювілей вже по-справжньому, з тортом та повітряними кульками в оточенні однодумців. До дня народження ми приурочили і перший досвід публічного фандрейзингу. УФБ протягом місця збирав 10 000 грн. на утримання безкоштовної онлайн консультації. Дякуємо всім, хто допоміг нам зібрати потрібну суму – разом ми сила! Підтримати нас можна за допомогою безпечних інтернет-платежів Liqpay за посиланням http://donate.ufb.org.ua/

У грудні 2020 року за підтримки Департаменту суспільних комунікацій КМДА ми провели прес-захід в Укрінформі “Благодійники і бізнес: адаптивність під час кризи”. Учасники заходу, представники бізнесу і представники благодійних фондів підвели підсумки ковідного року, поділилися здобутками та викликами. У грудні УФБ змінив офіс: звертайте увагу, що актуальні контакти вказані у шапці сайту. Ми закривали звітність за проектом SBinUA, проходили аудит, заповнювали форми до Міністерства розвитку економіки та до Європейської делегації. Проект з соціального підприємництва, який тривав з 2018 року, було завершено, а здобутки проекту знаходяться у вільному доступі на сайті https://socialbusiness.in.ua/
У описовому річному звіті ми обов’язково зробимо підсумок кількості інтерв’ю, публікацій, участі у заходах, здобутків проекту з соціального підприємництва. Ми пишаємося 2020 роком: ми лишилися лідером організвоаної філантропії в Україні і стали сильішими. Ми вдячні партнерам, прихільникам та нашим волонтерам: це наші спільні здобутки, адже ми будуємо довіру разом!