Український форум благодійників - Розвиваймо благодійність разом
Головна    Сектор благодійності    Благодійність бізнесу    Корпоративна філантропія та КСВ
 

СЕКТОР БЛАГОДІЙНОСТІ

Корпоративна філантропія та КСВ
ОПИТУВАННЯ
28 листопада у світі відзначатимуть #GivingTuesday або #ЩедрийВівторок. Це день, коли люди благодіють. Як започаткувати традицію його проведення в Україні?
МИ НА FACEBOOK

Корпоративна філантропія та КСВ

 

«Каждый пишет, как он слышит», - співав свого часу Булат Окуджава. Саме так можна описати те, що відбувається в середовищі практиків і теоретиків, які описують, аналізують та розбудовують відносини між бізнесом і суспільством. Насправді в цій царині, як зауважив Майкл Портер, за останні роки з’явилося багато гуру, але недостатньо ясності, особливо в понятійному апараті. «Корпоративна філантропія», «благодійність», «корпоративна соціальна відповідальність», «соціальні інвестиції»…. Чим вони різняться? Які критерії виступають розподільчою гранню, що окреслює кожне з цих понять? Корпоративна філантропія та корпоративна соціальна відповідальність: вони існують паралельно чи перша є частиною другої? І якщо так, якщо вони перебувають у відносинах єдності цілого й частини, то за яких умов? Де саме знаходиться корпоративна філантропія у спектрі інструментів КСВ: відкриваючи чи завершуючи шлях до КСВ?

 

Подолати українські кліше та стереотипи, пов’язані з відповідями на ці запитання, досить непросто. В Україні корпоративна філантропія досі вважається повноцінним проявом соціальної відповідальності чи, в найкращому випадку, її складовою. Часто можна почути, що з благодійності починається шлях компанії до КСВ. Благодійні внески, насправді, можуть змусити бізнес переосмислити свої відносини з суспільством. Однак, поки вони не вийдуть за рамки простої «десятини» чи «відкату», поки не будуть пов’язані з місією, стратегією та ключовими компетенціями компанії, в корпоративної благодійності буде мало спільного з КСВ.

 

Ініціатива Глобального договору вітає всі спроби систематизувати і «прибрати» семантичне поле «КСВ-КФ» для того, щоб підміна понять соціальної відповідальності й благодійності не стала нормою та для того, щоб бізнес дедалі глибше усвідомлював: його ефективний внесок до спільного блага можливий лише за умови інтеграції турботи про суспільство й людину не тільки «на виході» при розподілі прибутку. Слід керуватися цією турботою і під час створення прибутку та інтегруватися її до своєї щоденної діяльності.



Юлія Щербініна, Ініціатива Глобального договору ООН в Україні

 
 
ПІДПИСКА
на електронні видання Форуму
"Хроніки благодійності" та "ФІЛАНТРОскоп"
 
 
Оберіть, будь ласка, категорію підписувачів, до якої вас віднести:
  • Виділити всі
 
 
 
 
 
 
ЧЛЕНИ УКРАЇНСЬКОГО ФОРУМУ БЛАГОДІЙНИКІВ
{* *}