Український форум благодійників - Розвиваймо благодійність разом
Головна    Сектор благодійності    Благодійність бізнесу    Інструменти корпоративної філантропії
 

СЕКТОР БЛАГОДІЙНОСТІ

Інструменти корпоративної філантропії
ОПИТУВАННЯ
28 листопада у світі відзначатимуть #GivingTuesday або #ЩедрийВівторок. Це день, коли люди благодіють. Як започаткувати традицію його проведення в Україні?
МИ НА FACEBOOK

Інструменти корпоративної філантропії

Благодійна діяльність компаній така ж різноманітна, як і терміни для її опису. Серед найуживаніших: благодійність бізнесу, корпоративна філантропія, стратегічна корпоративна філантропія, корпоративне громадянство, корпоративна соціальна відповідальність, соціальні інвестиції, соціальна венчурна філантропія тощо. І цей список не вичерпний.

 

Наявність такої кількості термінів не випадкова, адже їхня поява відбувалася та продовжує відбуватися поступово, відповідаючи еволюції етапів розвитку благодійності як вагомої складової життєдіяльності суспільства та, зокрема, розвитку благодійності в бізнесі.

 

Розгляд корпоративної благодійності окремо від розвитку благодійності в цілому обумовлений тим, що зазвичай благодійність розглядається як задоволення нагальних потреб окремих осіб, тим часом як корпоративна благодійність спрямована на інституції, які допомагають розв’язувати ті чи інші соціальні проблеми в суспільстві або задовольняти базові потреби окремих людей.

 

Різноманітні активи компанії становлять базу, яка дає змогу обирати найбільш зручний для компанії спосіб здійснення благодійної діяльності. До активів компанії, які можна використати у благодійності, належать: фінансові ресурси, товари та майно, час, професійні навички співробітників.

 

Від того, які активи компанія планує спрямовувати на благодійність, залежить форма надання благодійної допомоги та використання відповідних інструментів благодійності.

 

Наразі найбільш поширеними є ті інструменти, в основі яких лежить фінансовий актив компаній, а саме:

 

Такий інструмент благодійної діяльності як pro-bono послуги, в основу якого покладено експертний потенціал компанії, в Україні сьогодні майже не розвинутий. Для порівняння, у США та країнах Західної Європи більшість компаній надають 5% свого робочого часу на безоплатні професійні послуги громадським і благодійним організаціям, а також окремим категоріям незахищених верств населення.

 

Застосування такого інструменту благодійності як корпоративне волонтерство, в основі якого лежить використання часу та навичок співробітників компанії, є також ще не досить розвинутою практикою серед українських бізнес-організацій у порівннянні з їхніми західними колегами.

 

Проте інший нефінансовий інструмент «in-kind giving» програми, який трактується як форма благодійної пожертви, яка надається не у вигляді коштів, необхідних для закупівлі потрібних товарів та послуг, а у вигляді самих товарів та послуг, є дуже поширеним як в міжнародній, так і в українській практиці.

 

Про те, яким чином українські компанії застосовують усі зазначені інструменти на практиці, можна ознайомитися у дослідженні Українського форуму благодійників "Практика благодійної діяльності бізнес-компаній в Україні: сучасний досвід".

 

 
 
ПІДПИСКА
на електронні видання Форуму
"Хроніки благодійності" та "ФІЛАНТРОскоп"
 
 
Оберіть, будь ласка, категорію підписувачів, до якої вас віднести:
  • Виділити всі
 
 
 
 
 
 
ЧЛЕНИ УКРАЇНСЬКОГО ФОРУМУ БЛАГОДІЙНИКІВ
{* *}